استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 764873
پنجشنبه - 20 تیر 1398 - 13:55

بارندگی‌ها، آب‌رسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی را کاهش داد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با اشاره به کاهش توزیع ۳ هزار مترمکعب آب در روستاهای استان گفت: بارندگی‌ها و غنی شدن منابع زیرزمینی باعث کاهش آب‌رسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی شده است.

بارندگی‌ها، آب‌رسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، رمضانعلی حسن‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت آب‌رسانی به روستاهای خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۳۳۸ هزار و ۶۵۴ نفری روستاهای کل استان، بیش از ۱۰ درصد از این جمعیت معادل ۳۴ هزار و ۸۵۱ نفر طی خردادماه امسال زیرپوشش آب‌رسانی سیار روستایی قرار داشتند.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی سیار در خردادماه ۹۸ را ۵۵ مورد اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته و طی خردادماه سال ۹۷، تعداد ۶۱ روستا از خدمات آب‌رسانی سیار برخوردار شدند که نشان از کاهش این آب‌رسانی‌های سیار دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی علت کاهش تعداد روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی سیار را بارندگی‌های مناسب در سال آبی امسال عنوان کرد و ادامه داد: افزایش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته و همچنین غنی شدن منابع آب‌های زیرزمینی نیاز روستاها به آب‌رسانی سیار را کاهش داده است.

وی همچنین این آب‌رسانی به روستاها را به‌وسیله ۸ دستگاه تانکر بیان کرد و افزود: از این تعداد تانکر آب ۷ دستگاه آن در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی و یک مورد دیگر آن به‌صورت استیجاری است.

حسن‌زاده همچنین وضعیت آب‌رسانی سیار در ماه‌های نخست امسال را خاطرنشان کرد و گفت: طی فروردین‌ماه امسال ۶۴ روستای استان و در اردیبهشت‌ماه نیز ۵۹ روستا تحت پوشش آب‌رسانی سایر قرار گرفتند.

وی با اشاره به افزایش روستاهای تحت پوشش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: این افزایش روستاها نسبت به سال گذشته براثر تخریب‌های ایجادشده از سیل و بارندگی‌های شدید ماه‌های نخست امسال ایجادشده که زیرساخت‌های آب‌رسانی برخی از روستاها دچار تخریب‌شده و تا زمان رفع این مشکل اقدام به آب‌رسانی سیار انجام شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، بارندگی‌های امسال را باعث کاهش در میزان آب‌رسانی سیار طی سه ماه نخست امسال دانست و افزود: آب‌رسانی به ۶۱ روستای طی خردادماه سال گذشته  بحرانی‌ترین وضعیت در بهار را ایجاد کرده بود اما خردادماه سال ۹۸ کمترین آب‌رسانی سیار طی بهار را داشته است.

وی در انتها حجم آب توزیع‌شده طی خردادماه سال گذشته را ۱۲ هزار و ۳۷۸ مترمکعب عنوان کرد و گفت: طی خردادماه سال جاری فقط ۸ هزار ۷۱۳ مترمکعب آب در میان روستاها توزیع‌شده که نشان از کاهش نزدیک به ۳ هزار مترمکعبی آب نسبت به سال گذشته دارد.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزارنفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام/