بارش نزولات آسمانی و تلاش راهداران برای برقراری تردد در جاده ها

همزمان با آغاز بارش نزولات آسمانی ، راهداران کل کشور با آماده باش و تلاش شبانه روزی ، سعی در برقراری تردد در سطح جاده ها و محورهای مواصلاتی دارند .

بارش نزولات آسمانی و تلاش راهداران برای برقراری تردد در جاده ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان با اشاره به این مطلب افزود: در چند روز گذشته تقریبا در تمامی استانهای کشور بارش برف و باران وجود داشته است که در این راستا با توجه به اطلاعیه های هواشناسی ،تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسرکشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود : ۹۴۰پایگاه راهداری در کل کشور باحدود ۱۰هزار ماشین آلات راهداری و ۱۲هزار و ۳۰۰نیروی راهداری به صورت آماده باش ،متناسب با شرایط بارندگی،نسبت به انجام عملیات نمک پاشی ،برف روبی ،هدایت آبهای سطحی به دهانه پلها در محورهای دارای بارش برف و باران اقدام کردند .
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین بارش ها در استانهای سیستان و بلوچستان ،خراسان جنوبی و خراسان رضوی ،کرمان و یزد وجود داردکه با تمهیدات از پیش تعیین شده از سوی قرارگاه مرکزی حمل و نقل و واهداری زمستانی کشور ،تلاش می شود راه برکاربران جاده ها باز و هموار باشد .
وی در خصوص آخرین وضعیت تردد در محورهای شمالی گفت: در حال حاضر تردد روان در محورهای هراز ،چالوس ،فیروزکوه و آزاد راه قزوین -رشت برقرار است این در حالی است که ترافیک نیمه سنگین در آزاد راه کرج -تهران وجود دارد .
گفتنی است مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مسافران خواست وضعیت مسیر مورد نظر خود را قبل از سفر از طریق سامانه و اپ ١۴١بررسی کنند و جهت تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر،زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند .