تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 239176
سه شنبه - 8 اسفند 1396 - 21:40

این لپ تاپ های ارزان قیمت فقط وقت و پول شما را هدر می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،احتمالاً خیلی عالی به نظر می رسد که لپ تاپ های ارزان قیمت ویندوز در بازار وجود دارند، اما بیایید صادق باشیم: آنها عالی نیستند. اگر شما می خواهید یک دستگاه ارزان قیمت بخرید بهتر است به جای یک لپ تاپ ارزان قیمت ویندوز، یک Chromebook ارزان را بخرید. چرا نباید […]

این لپ تاپ های ارزان قیمت فقط وقت و پول شما را هدر می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،احتمالاً خیلی عالی به نظر می رسد که لپ تاپ های ارزان قیمت ویندوز در بازار وجود دارند، اما بیایید صادق باشیم: آنها عالی نیستند. اگر شما می خواهید یک دستگاه ارزان قیمت بخرید بهتر است به جای یک لپ تاپ ارزان قیمت ویندوز، یک Chromebook ارزان را بخرید.

چرا نباید لپ تاپ ارزان بخریم؟

این لپ تاپ های ارزان ویندوز دارای مشکلات زیادی هستند. پد لمسی ارزان قیمت این لپ تاپ ها به طور کلی وحشتناک است و جابجایی بد مکان نمای ماوس حتماً شما را خسته خواهد کرد مگر اینکه یک ماوس بیرونی بخرید.

قطعاً انتظار ندارید که این لپ تاپ های ارزان قیمت یک صفحه کلید بزرگ و راحت داشته باشند. اغلب این لپ تاپ ها کوچک هستند و به‌تبع آن صفحه کلید کوچکی هم دارند که معمولاً کار تایپ با آنها راحت نیست.

صفحه نمایش هم احتمالاً خیلی خوب نخواهد بود و معمولاً روشنایی کافی هم ندارند. در واقع برای ارزان شدن قیمت لپ تاپ از سخت افزارهای ضعیفی استفاده شده است که یک صفحه نمایش با رزولوشن پایین از آن جمله است.

به طور کلی می توان گفت که کیفیت ساخت لپ تاپ های ارزان قیمت ویندوز معمولاً خیلی بد است، زیرا تولید کنندگان برای صرفه جویی در هزینه، سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند. لپ تاپ های ارزان قیمت معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شوند و لولا ممکن است پس از یک یا دو سال از بین برود.

برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت دارای حافظه ذخیره سازی eMMC به جای SSD هستند که خیلی کند است و معمولاً حجم کمی دارد (میزان ۳۲ گیگابایتی رایج است). ویندوز ۱۰ به تنهایی ۲۰ گیگابایت از حافظه را اشغال می‌کند پس با این حافظه کوچک، قطعاً نیاز به خرید یک هارد اکسترنال برای ذخیره سازی فایل های خود خواهید داشت.

اگر شما با میزان فضای کم برای ذخیره سازی کنار بیایید، حتماً با عملکرد کند eMMC به مشکل بر خواهید خورد. eMMC مثل اس‌اس‌دی دارای تراشه‌های مختلف در یک درایو نیست، باس ارتباطی آن کندتر است، قابلیت‌های و فرمور اس‌اس‌دی را ندارد و در یک کلام ویژه‌ی محصولات ارزان است. حتی ممکن است در لپ‌تاپ‌هایی که به مرز ۲۰۰ دلار نزول کرده‌اند هم از این حافظه‌ها استفاده شود چرا که هم کوچک و سبک است و هم ارزان تمام می‌شود.

به جز این موارد عملکرد چیزهایی که حتی ممکن است فکر آن را هم نکنید در این دستگاه ها با مشکلاتی همراه است؛ مثلاً وب کم اغلب کیفیت پایین دارند و شما را وحشتناک نشان می‌دهند، همین‌طور صدای اسپیکرها هم به شدت بد است و این فقط مشکلات مربوط به سخت افزار است، به جزئیات نرم افزاری این رایانه ها دسترسی نداریم اما آنها اغلب بسته های کم هزینه را استفاده می‌کنند که سبب می شود زمان زیادی برای هر بار استفاده تلف شود.

در مجموع خرید لپ تاپ های ارزان قیمت تنها باعث می‌شود که زمان زیادی را برای انجام کارهای خود بگذارید و شما ممکن است مجبور به خرید لوازم جانبی برای آن شوید و در نهایت پس از یک یا دو سال احتمالاً آن را عوض خواهید کرد چرا که یا سخت افزار آن از کار افتاده است یا عملکرد آن به قدر کند است که باعث شده قید آن را بزنید.

چرا باید پول بیشتری برای لپ تاپ بپردازید؟

شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بیشتر برای خرید لپ تاپ از این مشکلات اجتناب کنید. همه ما خریدهای ارزان را دوست داریم، اما لپ تاپ های ۲۰۰ دلاری لزوماً یک معامله خوب نیستند.

اگر شما در حال خرید یک لپ تاپ ویندوزی هستید، با صد دلار هزینه بیشتر می‌توانید یک پد لمسی و صفحه کلید مناسب، یک صفحه نمایش قابل خواندن، سخت افزاری که در یک سال شکسته نمی‌شود و نرم افزار داخلی سریع تر داشته باشید؛ از همه مهمتر یک لپ تاپ ارزان قیمت معمولاً بعد از یک یا نهایت دو سال دیگر قابل استفاده نیست اما یک لپ تاپ ۲۰۰-۴۰۰ دلاری برای شما چندسال عمر می‌کند و یک لپ تاپ ۸۰۰ دلاری را می‌توانید برای مدت طولانی تری استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید پول بیشتری بپردازید

اگر پول ندارید که یک لپ تاپ با قیمت بالا که سخت افزار و نرم افزار خوبی دارد را بخرید باز هم از خرید لپ تاپ های ارزان قیمت ویندوز کاملاً اجتناب کنید – گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

اگر شما به ویندوز نیاز دارید و اغلب از رایانه خود در خانه استفاده می‌کنید، خرید یک رایانه دسکتاپ گزینه بهتری است چراکه یک کامپیوتر بسیار بهتر با همان قیمت خواهید داشت، ضمن آنکه شما می‌توانید به مرور آن را ارتقا دهید.

اگر شما به یک لپ تاپ برای جابجایی نیاز دارید اما مهم نیست که حتماً ویندوز باشد، خرید یک Chromebook را در نظر بگیرید. سیستم عامل Chrome نیاز به سخت افزار کمتری برای کار کردن دارد، بنابراین شما می‌توانید یک لپ تاپ قدرتمند با پول کمتری خریداری کنید و خیلی بهتر از یک دستگاه ویندوزی با این قیمت برای شما کار می‌کند. یک Chromebook ارزان به عنوان یک محصول فوق‌العاده نیست، اما در این رنج قیمت این ماشین‌های مرورگر وب و اندروید اغلب بیشتر از سیستمهای معادل ویندوز کار می‌کنند.

دلیل اینکه اغلب کاربران فکر می‌کنند که مک بهتر از لپ تاپ های ویندوزی است همین مدل های ارزان قیمت هستند. در واقع مردم مک بوک ۱۰۰۰ دلاری را با یک لپ‌تاپ ۴۰۰ دلاری مقایسه می‌کنند و می‌گویند مک بسیار با کیفیت تر از لپ تاپ های ویندوزی است؛ اما این درست نیست – اگر به اندازه مک برای لپ تاپ های ویندوزی هزینه کنید متوجه می‌شوید که آنها هم دارای کیفیت‌های بالایی هستند. شما نمی‌توانید یک دستگاه ۲۰۰ دلاری خریداری کنید اما انتظار عملکرد یک دستگاه هزار دلاری از آن داشته باشید.