اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 916126
شنبه - 14 دی 1398 - 14:30

این غذاهای به ظاهر مضر برای سلامت شما لازم است!

اغلب می شنویم که بسیاری از مواد غذایی مثل تخم مرغ، موز و .. را که در اصل مفید هستند ، نباید به دلیل چربی یا قندی که دارند مصرف کنیم در حالیکه بسیاری از آن ها به تنظیم قند خون کمک کرده و با بیماری های قلبی مبارزه می کنند.

این غذاهای به ظاهر مضر برای سلامت شما لازم است!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از چاره‌ چی/ اغلب می شنویم که بسیاری از مواد غذایی مثل تخم مرغ، موز و .. را که در اصل مفید هستند ، نباید به دلیل چربی یا قندی که دارند مصرف کنیم در حالیکه بسیاری از آن ها به تنظیم قند خون کمک کرده و با بیماری های قلبی مبارزه می کنند.

در ادامه شما را با مواد غذایی مفیدی آشنا می کنیم که تنها در ظاهرشان بد به نظر می رسند.

– کره بادام زمینی
بررسی ها نشان دده کسانیکه هر روز کره بادام زمینی می خورند، در مقایسه با دیگران از سلامت بیشتری برخوردارند.این ماده اگرچه چرب است، اما چربی های آن از روغن های سالم طبیعی و اشباع نشده تشکیل می شود.

کره بادام زمینی سرشار از پروتیئن، ویتامین E، نیاسین، فولیک اسید، منیزیوم و آنتی اکسیدان است.

– زرده تخم مرغ
زرده تخم مرغ به لحاظ خواص تغذیه ای نیروگاهی از مواد مغذی است که مهم ترین آن ها کولین است که ماده ای ضد التهاب و ضروری برای عملکرد عصبی بدن است.کولین به تولید هورمون ها شادی آور سروتونین و دوپامین کمک می کند و به دلیل ترکیبات خاصی که دارد، برای بهبود بینایی مفید است. اما با این حال، کارشناسان معتقدند نباید بیشتر از ۴ بار در هفته مصرف شود.

– موز
موز دارای میزان زیادی کربوهیدرات و کالری است و میزان چربی و سدیم در آن بسیار کم است.این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین A، اسید فولیک و فیبر است .

– نان
۱۰۰ درصد از غلات سبوس دار مثل نان های سبوس دار، گندم کامل و .. به دلیل سبوس و ارزش های تغذیه ای، برای سلامت ما مفید هستند . این مواد حاوی پروتئین، فیبر و مواد معدنی هستند که نان در این میان می تواند بیشترین نیاز بدن شما را به فیبر روزانه تامین کند.

– شیر گاو
شیر برنج؛ شیر بادام، شیر نارگیل و .. هیچ کدام نمی توانند جایگزینی برای شیر گاو باشند.شیر گاو در هر فنجان ۸ گرم پروتئین دارد، در حالیکه میزان پروتئین در هر فنجان از این شیرها ۱ گرم است.همچنین با نوشیدن هر فنجان از شیر گاو، یک سوم از نیاز روزانه ی شما به ویتامین D و کلسیم تامین می شود که در هیچ ماده ای نمی توان این میزان را به راحتی یافت.

– سیب زمینی
در هر ۱۶۰ گرم سیب زمینی، علاوه بر احساس سیری، میزان زیادی پتاسیم، فیبر، ویتامین C، کلسیم و منیزیوم وجود دارد که بهتر است به صورت کبابی یا سرخ کرده استفاده شود، زیرا در صورت آبپز کردن، مواد مغذی آن وارد آب می شود.

– ماهی تن
تن ماهی به دلیل پروتئین، ویتامین B، پتاسیوم، ید ، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی مفید است.اما به دلیل جیوه ای که در این ماهی وجود دارد برای خانم های باردار و کودکان کمتر توصیه می شود.