تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 279107
پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1397 - 17:44

اینتل تأیید کرد: چیپ ست Z390 و پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Cannon Lake در راه‌اند

سرانجام اینتل خود عرضه چیپ ست جدید Z390 را تأیید کرد، هم زمان این کمپانی وجود یک چیپ ست دیگر به نام X399 را تأیید کرده است که می‌بایست جایگزین X299 شود.

اینتل تأیید کرد: چیپ ست Z390 و پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Cannon Lake در راه‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرانجام اینتل خود عرضه چیپ ست جدید Z390 را تأیید کرد، هم زمان این کمپانی وجود یک چیپ ست دیگر به نام X399 را تأیید کرده است که می‌بایست جایگزین X299 شود.

مستندات جدید نه تنها عرضه چیپ ست Z390 را تأیید می‌کنند، بلکه حالا می دانیم Z390 از هر دو پردازنده‌های Cannon Lake (CNL) و Coffee Lake (CFL) پشتیبانی خواهد کرد. به عبارتی دیگر اینتل چیپ ست پرچم‌دار Z390 را در کنار پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Cannon Lake عرضه خواهد کرد. سند منتشر شده نشان نمی دهد مادربردهای سری ۳۰۰ فعلی نیز از این پردازنده‌ها پشتیبانی می کنند یا نه، هرچند که احتمال آن بسیار ضعیف است. سند مورد بحث بر روی وب سایت رسمی اینتل در دسترس است.

هم زمان مشخص شده اینتل یک چیپ ست جدید به نام X399 دارد که میزبان پردازنده‌های با کارایی بالا مبتنی بر ریزمعماری Coffee Lake و Cannon Lake خواهد بود. احتمالاً تا کمتر از ۴۰ روز دیگر، در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ شاهد رونمایی اینتل از پردازنده‌ها و چیپ ست‌های جدید خواهیم بود.

گفته می شود با Cannon Lake و چیپ ست Z390، اینتل برای اولین بار پردازنده های ۸ هسته ای خود را به پلتفرم رده معمولی خود می آورد.