فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 603246
دوشنبه - 17 دی 1397 - 22:00

ایلام، لبریز از پتانسیل‌های رونق گردشگری شهری

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: برای آن‌که گردشگری بتواند به توسعه پایدار شهر کمک کند، باید قابلیت‌های این مهم در شهر را شناسایی و مورد توجه قرار داد.

ایلام، لبریز از پتانسیل‌های رونق گردشگری شهری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، «امین نظریان» ، با بیان این‌که گردشگری در چارچوب الگوهای فضایی خاص عمل می‌کند، اظهار کرد: یکی از این الگوهای فضایی، گردشگری شهری است چون نواحی شهری به‌علت آن‌که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار دارند در اغلب موارد مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: گردشگری شهری آثار مثبتی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی محیطی و توسعه پایدار شهری دارد که می‌توان به تقویت ارتباط میان فرهنگی، افزایش غرور، تقویت ارزش‌ها، سنن محلی و فرهنگ بومی، سرزندگی و شادابی عمومی در اثر حضور گسترده گردشگران اشاره کرد.

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام، ایجاد فرصت‌های بهتر کاری و اجتماعی که باعث کاهش نابرابری‌های اجتمایی و موجب حضور زنان در عرصه اجتمایی می‌شود، رشد ارتباطات ساکنان با همسایه‌ها و سایر افراد شهر، حفاظت و نگهداری بهتر از آثار فرهنگی و ابنیه تاریخی، احیاء هنرها و صنایع‌دستی و محلی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد عمومی در سطح جامعه، توسعه تشکیلات گردشگری و افزایش فضاهای تفریحی، استفاده از اراضی بلااستفاده شهر در جهت توسعه گردشگری را از دیگر نتایج گردشگری شهری عنوان کرد.

نظریان یادآور شد: شهر ایلام با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به‌عنوان مرکز سیاسی – اداری استان ایلام و از شهرهای توسعه یافته غرب کشور است و به‌لحاظ داشتن تفرجگاه‌های جنگلی و آثار تاریخی و باستانی متعدد از زیباترین شهرهای استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/