اردستان » تولیدی » حمید فرخی » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 629224
جمعه - 12 بهمن 1397 - 22:23
امام جمعه اصفهان:

ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است

امام جمعه اصفهان گفت: ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است و عزت ما به جایی رسیده که رئیس جمهور آمریکا برای دیدار و مذاکره با یکی از سرداران ما به التماس افتاده است.

ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم همایش زکات شهرستان اردستان در روستای خوش آباد اظهار داشت: قسمتی از اعمال که انسان ها انجام می دهند برای خودسازی و قسمتی هم برای ساختن اجتماع است که پرداخت زکات یکی از این موارد است.

وی افزود: گل سرسبد همه کارهای انسان ساز  نماز است اما شاخص‌ترین عمل مرتبط با خدمات اجتماعی که در راستای کمک به مردم خواهد بود پرداخت زکات است.

امام جمعه اصفهان گفت: خصلت امر به معروف و نهی از منکر هم از فریضه هایی است که امام حسین(ع) با شهادت خود به انسان ها آموخت تا مردم در هر برهه‌ای از زمان بدانند که باید تا آخرین قطره خون خود برای برقراری دین خود بر روی زمین ایستادگی کنند.

وی افزود: اهمیت زکات به قدری است که در روایات آمده است اسلام بر پنج پایه و اصل بنا شده که یکی از آنها پرداخت زکات است.

طباطبایی نژاد ابرازداشت:  پرداخت زکات، برکت مال انسان را زیاد می کند اما ما نباید با این قصد زکات پرداخت کنیم چراکه خلوص در انجام این فریضه الهی را را از میان می‌برد و عشق به خداوند در آن دیگر دیده نخواهد شد.

پرداخت زکات اگر برای تشویق خود انسان باشد اجری ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر پرداخت زکات برای تشویق و خودنمایی باشد اجری ندارد، افزود: یکی از مهمترین و با اهمیت‌ترین واجبات بعد از نماز پرداخت زکات است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب  افزود: لازم است مردم دستاوردهای بعد از انقلاب را برای فرزندان خود بازگو و از عزت اسلام و ایران برای آنها تعریف کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: عزت امروز کشور  ما به جایی رسیده است که رئیس جمهورآمریکا برای دیدار و مذاکره با یکی از سرداران ما التماس می کند و ما اجازه این کار را  نمی دهیم، به گفته خود غربی ها ایران ۱۱ برابر میانگین جهان پیشرفت علمی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به قدرت برتر ایران در منطقه گفت: ایرانی که روزی برای خرید سیم خاردار محتاج خارجی ها بود  امروز  بدون اجازه دنیا موشکی می سازد که با دقت بالا مقر داعش را در دیرالزور سوریه هدف قرار می دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: طبق اعلام سازمان ملل ایران از نظر نفوذ در کشورهای دیگر و قدرت موشکی در رتبه هفتم دنیا قرار دارد  و این در حالی است که اسرائیل مقام هشتم دنیا را دارد.