استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 667447
سه شنبه - 21 اسفند 1397 - 01:12
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری:

ایجاد ۵ پایگاه راهنمایی زائرین توسط شهرداری قم در ایام نوروز

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: پنج پایگاه راهنمای زائرین توسط شهرداری در ایام نوروز ایجاد می‌شود و اطلاع رسانی و راهنمایی زائرین، برنامه شهرداری قم در این ایام است.

ایجاد ۵ پایگاه راهنمایی زائرین توسط شهرداری قم در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سید محسن میرهادی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر نوروزی شهرداری قم در سالن رضوان شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای ایام نوروز اظهار کرد: اطلاع رسانی و راهنمایی به زائرین، ارتقای سطح بهداشت عمومی، ارتقای نظم شهری و تامین مایحتاج زائرین از جمله برنامه‌های شهرداری برای این ایام است.

وی ادامه داد: ۱۰ کمیته ذیل ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم تشکیل شده است که از جمله این کمیته‌ها می‌توان به ارزاق، اسکان و فرهنگی اشاره کرد، همچنین این ستاد هشت ستاد فرعی در مناطق مختلف شهر قم دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: پنج پایگاه توسط شهرداری قم برای راهنمایی به زائرین در ایام نوروز ایجاد می‌شود، همچنین پیش از این ایام پاکسازی ورودی‌های شهر و آماده سازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها صورت می‌گیرد.

میرهادی با اشاره به ظرفیت‌های شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۴۶۸ سرویس بهداشتی، ۳۷ نمازخانه و ۳۵ حمام توسط شهرداری قم برای ایام نوروز آماده شده است، همچنین طرح استقبال از بهار با همکاری شهروندان اجرا می‌شود که ۴۰ آیتم دارد و اجرای این طرح تا پیش از ایام نوروز در جریان است.

وی ادامه داد: حفاری توسط دستگاه‌های خدمات رسان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در شهر قم ممنوع است تا شهری آماده برای استقبال از نوروز داشته باشیم و حفاری برای زائرین مشکلی به وجود نیاورد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: آتش نشانی در ایام نوروز در لحظه تحویل سال در آماده باش است و نقاط ضعف در زمینه ایمنی در شهر توسط این سازمان تذکر داده می‌شود.

میرهادی با اشاره به نقشه شهر قم اظهار کرد: آخرین نسخه از نقشه توسط شهرداری تهیه شده است و نقشه در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ در ایام نوروز به زائرین و شهروندان قمی خدمت رسانی می‌کند و امکان استفاده از این ظرفیت این سامانه توسط دستگاه‌های دیگر وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: نماز جماعت در ۱۱ بوستان شهر قم در ایام نوروز اقامه می‌شود، همچنین برگزاری برنامه قم گردی در دستور کار شهرداری است.

میرهادی با اشاره به جایگاه‌های سی ان جی شهرداری قم اظهار کرد: این جایگاه‌ها پیش از ایام نوروز اورهال شدند تا آماده خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز باشند.