استانها » اصفهان » تولیدی » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 216207
یکشنبه - 8 بهمن 1396 - 13:58

ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری آب میوه انار نیاز اردستان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر جهاد کشاورزی اردستان، علی اکبر صالح در گفتگویی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای کمی، کیفی و بهره‌وری بیشتر از منابع تولید انار در سطح شهرستان اردستان احداث یک واحد صنایع تبدیلی شامل کنسانتر و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است. وی افزود: […]

ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری آب میوه انار نیاز اردستان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر جهاد کشاورزی اردستان، علی اکبر صالح در گفتگویی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای کمی، کیفی و بهره‌وری بیشتر از منابع تولید انار در سطح شهرستان اردستان احداث یک واحد صنایع تبدیلی شامل کنسانتر و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است.

وی افزود: مصرف حداقل کود شیمیایی و حداکثر کود دامی در سطح باغات از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران در این بخش را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری آب میوه انار موجب دلگرمی باغداران و افزایش روند رسیدگی و توسعه باغات و در نتیجه افزایش و تثبیت اشتغال در سطح شهرستان می‌شود.

صالح با بیان اینکه ایجاد یک مرکز خرید و جمع‌آوری و تفکیک و بسته بندی محصول برای مصارف داخلی و صادرات با نام و نشان انار اردستان ضروری است، تصریح کرد: ایجاد چنین مراکزی با بسته بندی و نام اختصاری اردستان موجب معرفی اردستان خواهد شد.

وی با اشاره به میزان خسارت سرما در باغات انار و کاهش ۷۵ درصدی انار در سطح شهرستان، افزود: در سال‌های مطلوب و بدون حوادث طبیعی گذشته میزان تولید این شهرستان تا مرز ۳۶ هزار تن می‌رسید.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: پیگیری درباره مسائل مربوط به بیمه محصول انار باغداران شامل برآورد دقیق و پرداخت به موقع خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزان موجب افزایش روحیه کشاورزان در زمینه تولید در مواجه با حوادث غیرطبیعی می‌شود.