اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 391721
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 19:05
یک مقام مسئول در وزارت کار خبر داد

ایجاد رشته‌های جدید در حوزه مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد رشته های جدید متناسب با نیازهای بازار کار در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

ایجاد رشته‌های جدید در حوزه مشاغل خانگی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهناز  امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اهمیت مزیت های نسبی و رقابت منطقه ای، دانش و مهارت افراد در حوزه مشاغل خانگی گفت: گام اول در شروع فعالیت خانگی، ارزیابی و بررسی توانمندی های افراد است که در کنار این امر ارزیابی دقیق مزیت های نسبی و رقابت منطقه ای و نیازهای بازار برای توسعه و رشد مشاغل خانگی حائز اهمیت است.

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد افزایش متقاضیان مرد در حوزه فعالیت های خانگی بوده ایم که خوشبختانه این امر باعث خارج شدن نگاه جنسیتی به این حوزه شده است .
امامدادی تصریح کرد: در کنار این مورد باتوجه به ورود و افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی در این حوزه اقدام به ایجاد رشته های جدید متناسب با نیازهای بازار کار کرده ایم .
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تاکید کرد: افراد برای کسب اطلاع از فهرست رشته ها و هرگونه اطلاعات لازم می توانند به سایت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی (بخش مشاغل خانگی) مراجعه کنند .