استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 585592
سه شنبه - 4 دی 1397 - 00:15
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع):

ایجاد اردوگاه کار بهبودیافتگان اعتیاد در برنامه سپاه خراسان شمالی است

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی اردوگاه کار ویژه بهبودیافتگان از اعتیاد در استان در دستور کار سپاه حضرت جوادالائمه (ع) قرار دارد.

ایجاد اردوگاه کار بهبودیافتگان اعتیاد در برنامه سپاه خراسان شمالی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی؛ سید حسین مرتضوی در جلسه بررسی راهکارهای راه‌اندازی اردوگاه کار بهبودیافتگان از اعتیاد که با حضور دبیر شورا و جمعی از مسئولین شهرستانی در شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: تکریم، شوق خدمتگزاری به مردم و پرهیز از کسب شهرت و محبوبیت سه اصل مهم برای خدمتگزاری به مردم در قرآن مورداشاره قرارگرفته است که باید سرلوحه کار خدمتگزاران قرار گیرد.

وی افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی از آسیب‌های اولویت‌داری هستند که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌طور جد پیگیری می کنند و ما نیز در همین راستا و باهمت مدیران و مردم استان تلاش داریم این مهم در استان این آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان با تأکید بر اولویت اقدامات فرهنگی و پیشگیری افزود: کانون‌های اصلی اقدامات پیشگیرانه ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان (خوابگاه‌های دانشجویی) و والدین در معرض و افراد پرخطر باید در استان و در حوزه مبارزه با مواد مخدر موردتوجه قرار گیرند.

مرتضوی ادامه داد: اقدام کوتاه‌مدت در حال حاضر جمع‌آوری متجاهرین از سطح شهرها است که بایستی پس از درمان به مدت شش ماه در اردوگاه‌های کار، جهت پوشش‌های مهارت‌آموزی (با رویکرد دینی و معرفتی)، حمایتی و اشتغال‌زایی موردپذیرش قرارداد.

همچنین احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان و شهرستان شیروان گفت: اعتیاد اولویت اول آسیب‌های اجتماعی استان و شهرستان است و بایستی برای کنترل و کاهش آن اقدام انقلابی و تحولی را در استان مطالبه و عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد خواستار مشارکت همه اعضا به‌ویژه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای راه‌اندازی و تأمین زیرساخت‌های مرکز شد.

دبیر شورا با اشاره با تأکیدات و تدابیر دبیر کل ستاد افزود: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه به‌عنوان راهبرد بلندمدت بایستی موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت متوازن و هماهنگ پیگیری شود، همچنین در جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر نیز از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه بسیج استفاده شود.

گفتنی است؛ بازدیدی توسط فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و دیگر نمایندگان دستگاه‌های متولی امر اعتیاد استان و شهرستان شیروان از سد خاکی شورک شیروان به‌منظور بهره‌گیری احتمالی از ظرفیت این مجموعه جهت راه‌اندازی اردوگاه کار انجام شد.

انتهای پیام/