تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 313429
چهارشنبه - 9 خرداد 1397 - 12:04

ایجاد اختلال در عملکرد هارددیسک ها صرفاً با چند بلندگوی ساده!

بر اساس یافته‌های جدید می‌توان با استفاده از تجهیزات بسیار ساده‌ی صوتی در عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌هایی که از هار دیسک‌ها(HDD) استفاده می‌کنند، اختلال ایجاد کرد و منجر به خراب شدن فایل‌های سیستمی یا راه‌اندازی مجدد سیستم شد.

ایجاد اختلال در عملکرد هارددیسک ها صرفاً با چند بلندگوی ساده!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،بر اساس یافته‌های جدید می‌توان با استفاده از تجهیزات بسیار ساده‌ی صوتی در عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌هایی که از هار دیسک‌ها(HDD) استفاده می‌کنند، اختلال ایجاد کرد و منجر به خراب شدن فایل‌های سیستمی یا راه‌اندازی مجدد سیستم شد.

شاید کمی تعجب برانگیز باشد ولی چرا وقتی صوت می‌تواند شیشه‌ای را بشکند، نتواند تاثیری روی تجهیزات دیگر بگذارد؟ بر اساس تحقیقات موسسه‌های امنیتی، روش جدیدی برای حمله به سیستم‌های رایانه‌ای پیدا شده است که به آن BlueNote می‌گویند. در این روش مهاجمان با استفاده از یک حمله‌ی صوتی می‌توانند در عملکرد هارد‌دیسک شما اختلال ایجاد کرده و فایل‌های سیستمی آن را خراب بکنند.

به عنوان مثال محققان دانشگاه‌های میشیگان و زچیانگ نشان دادند که چگونه در نمونه‌‌ای مشابه، مهاجمان توانسته‌اند با استفاده از این روش از ضبط تصاویر توسط دوربین امنیتی جلوگیری کنند. استفاده از این تداخلات صوتی عمدی می‌تواند موجب بوجود آمدن خطاهایی در مکانیزم‌های مغناطیسی دیسک‌های سخت(HDD) در سیستم‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها شود و پایداری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها را از بین ببرد.