استانها » البرز
کد خبر : 815490
شنبه - 9 شهریور 1398 - 17:41

اگر وزیر صنعت به سوالات نمایندگان پاسخ مناسب ندهد قطعا استیضاح می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در رابطه با وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلا بحث استیضاح مطرح نشده و مطالبه نمایندگان در حد سوال از ایشان است اما اگر پاسخ مناسبی در رابطه با سوالات نمایندگان ارائه نشود قطعا بحث استیضاح هم مطرح می شود.

اگر وزیر صنعت به سوالات نمایندگان پاسخ مناسب ندهد قطعا استیضاح می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، محمود بهمنی نماینده مردم طالقان، هشتگرد و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو البرز با اشاره به وضعیت استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعلا بحث استیضاح در مورد ایشان مطرح نشده و مطالبه نمایندگان در حد سوال از ایشان است اما اگر پاسخ مناسبی در رابطه با سوالات نمایندگان از طرف ایشان ارائه نشود قطعا بحث استیضاح هم مطرح می شود.

بهمنی افزود: قطعا یکی از بحث های مورد نظر نمایندگان برای سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت گذاری خودرو  و مدیریت بازار خودروست.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو، در خصوص ایجاد بی نظمی در مجلس توسط برخی نمایندگان  هم گفت: درست است نمایندگان در این بی نظمی مقصر هستند اما تقصیر اصلی را مردم دارند که این نمایندگان را انتخاب می‌کنند، ما چطور می‌توانیم یک نماینده را در یک منطقه نشناسیم، چنین نمایندگانی را مردم به مجلس فرستاده‌اند و حالا در جلسات حاضر نمی‌شوند.

بهمنی افزود: مردم باید در انتخاب نمایندگان دقت کنند، حقوق نمایندگان ظرف چهار سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است؛ نماینده‌ای که یک میلیارد یا بیشتر برای حضور در مجلس هزینه می‌کند واضح است که دنبال چیست!

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در رابطه با اقدامات دستگاه قضائی گفت: از پیگیری های دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد تشکر می کنیم و این امر باید با جدیت دنبال شود. اما به نظر بنده ماجرای دستگیری دو نماینده مجلس می توانست به شکل بهتری انجام شود.

بهمنی در پاسخ به اینکه با دستگیری این دو نماینده موافق بوده یا مخالف ادامه داد: اگر نماینده ای تخلف داشته و تخلفش محرض بوده مشکلی در برخورد با او نیست اما ماجرا نباید طوری رسانه ای شود که در همه دنیا مدیران و مسؤولان کشور را فاسد جلوه دهیم. جرم این نماینده‌ها در حال بررسی است اما اعتقاد دارم  یک نماینده مجلس هیچ وقت فرار نمی‌کند.

وی افزود: اگر رسانه‌های دنیا را بر این متمرکز کنیم که فاسد هستیم این خوب نیست، من اعتقاد دارم ایران نسبت به خیلی از کشورهایی که ادعا دارند، بسیار سلامت است، حالا یک عده‌ای هستند که حتماً باید شناسایی و از سیستم خارج شوند ولی در کل اگر بخواهیم کشور را فاسد و با فساد ببنیم به نفع ما نیست.

وی افزود: در افزایش قیمت خودرو تنها یک نفر تاثیر گذار نیست و یک سلسله دلایل موجب شده است که این اتفاق بیوفتد و اگر قرار است به تخلفات رسیدگی شود نباید سطحی برخورد کنیم و باید تمام ابعاد ماجرا را مورد واکاوی قرار دهیم تا به نتیجه کاملی در مبارزه با فساد برسیم.

وی در رابطه با دستگیری مدیرعامل ایران‌خودرو هم گفت: اگر مدیرعامل را فقط به دلیل بالا بردن قیمت‌ها دستگیر کرده‌اند این به نظر من کافی نیست چون مدیرعامل قیمت را نمی‌تواند بالا ببرد و وی مجری مصوبات کمیته قیمت گذاری است اما اگر مسائل دیگری کنار آن است که ما نمی‌دانیم آن یک بحث دیگر است.

این نماینده مجلس با اشاره به حواشی پیش آمده در شهرداری نظرآباد گفت: شهردار نظرآباد اخیراً به دلیل اختلاف بین شورا و شهرداری و عدم هماهنگی این دو نهاد که جلوی پیشرفت را گرفته بود تغییر کرد.

وی افزود: در طالقان هم مجوز گردشگری از مجلس گرفته شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات گردشگری در طالقان تسهیلات دریافت کنند، برای طالقان مجوز شهرک آب هم گرفته شده است.

انتهای پیام/ب