رسانه » هنر
کد خبر : 461852
پنجشنبه - 12 مهر 1397 - 13:57
علی آقا‌غفار با اشاره به تعطیلی همشهری محله:

اگر نشریه‌ای ضعیف است، چاره‌اش فقط تعطیل کردن نیست

پیشکسوت مطبوعات و سردبیر ارشد سابق «همشهری محله» گفت: در گذشته این نشریه به مشکلات و نقاط مثبت محله‌ها می‌پرداخت و با استقبال خوبی هم از سمت مردم روبرو بود و حالا که از روزهای اوجش فاصله گرفته، باید برای تقویت آن همت کرد.

اگر نشریه‌ای ضعیف است، چاره‌اش فقط تعطیل کردن نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از «علی آقا غفار» سردبیر ارشد سابق «همشهری محله»، درباره تعطیلی این هفته‌نامه گفت: زمانی‌که این هفته‌نامه فعالیت خود را آغاز کرد، آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران بود و آن زمان، رویه واقعا محلی بود و این موضوع به شهرداری‌ها کمک بسیاری می‌کرد.

وی در ادامه بیان داشت: آن زمان به مشکلاتی که در هر محله وجود داشت و نقاط مثبت محله‌ها پرداخته می‌شد و یادم هست که این روند با استقبال خوبی هم از سمت مردم روبرو بود، اما بعدا رویکرد همشهری محله نیز تغییر کرد و جنبه‌های انتقادی آن نیز کمتر شد.

آقاغفار در ادامه با اشاره به تغییر مدیریتی در داخل این هفته‌نامه نیز بیان داشت: بعدها تغیرات مدیریتی در همشهری محله صورت گرفت و سال ۸۶ رویکرد هفته‌نامه تغییر کرد. بنابر آن صرفا نکات مثبت محله‌ها گفته می‌شد و بعداً به بولتن تبلیغاتی مناطق تبدیل شد و جنبه انتقادی آن نیز کمرنگ شد.

سردبیر سابق خبرگزاری کتاب ادامه داد: در حال حاضر که شورای شهر تغییر کرده است، نمی‌دانم چرا باید چنین مشکلاتی به وجود آید؟ تنها نگرانی‌ من بابت آسیبی است که خبرنگاران و پرسنل همشهری محله که انصافا از بچه‌های زحمتکش مطبوعات هستند، باید متحمل شوند. اگر نشریه‌ای کارآمد نیست و فقط هزینه می‌کند، شاید تعطیلی راه چاره نباشد.

 سردبیر ارشد سابق «همشهری محله» در ادامه درباره مشکلاتی که این نشریه از ابتدا داشت، یادآور شد: همشهری محله از روزهای اولیه خود فاصله گرفته بود و با توجه به اینکه الان اغلب محله‌ها سایت، گروه‌های تلگرامی و … دارند، مردم به راحتی می‌توانند از اخبار و اطلاعات آنها مطلع شوند و حالا نمی‌دانم کاربرد این نشریه مثل سابق است یا نه. اما این را می‌دانم که تعطیلی جایگاه فرهنگ رسانه‌ای، کار صحیحی نیست.

انتهای پیام/