تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 314039
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 16:04

اچ پی یک رکورد طلایی زد

اچ پی موفق شد یک رکورد طلایی بزند. درواقع شرکت اچ پی با کسب سهم ۲۲ درصدی بازار جهانی پی سی در فصل اول ۲۰۱۸ این رکورد طلایی را به نام خود سند زده است.

اچ پی یک رکورد طلایی زد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،بر اساس خبرهای رسیده از شرکت اچ پی، این شرکت ۲۲ درصد از سهم بازار  طلایی جهانی کامپیوتر ها را  در فصل اول ۲۰۱۸ را در شرایطی حساس به دست آورده است .

شرکت اچ پی به عنوان یکی از پیشروهای ساخت و تولید چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید بین کاربران دنیای دیجیتال شناخته شده‌است. تاریخ پر فراز و نشیب شرکت برای مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت نشان‌دهنده نقش مؤثر دو نفر از موفق‌ترین مدیران در قرن گذشته‌است.

محصولات اصلی شرکت اچ ‌پی شامل چاپگر، سِرور، لپ تاپ ها ، تلفن‌های همراه هوشمند ،تبلت و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه است.

نخستین محصول ساخت شرکت اچ پی  یک نوسان ساز بود که با ایده بیل هیولت در دانشگاه استنفورد و در اواخر دهه ۱۹۳۰ شکل گرفت. نوسان سازی که همه رقبا را از نظر کیفیت و قیمت کنار زد

اما شرکت اچ پی در شرایطی این خبر را منتشر کرد که ماجرای رکورد طلایی همزمان شده با رفتن «کتی لِسجَک» از پست مدیریت مالی پس از ۳۵ سال.

اچ پی که سال ۲۰۱۵ از Hewlett-Packard Co جدا شد، امور مربوط به تولید سخت‌افزار دسکتاپ و لپ‌تاپ را مدیریت می‌کند و سال گذشته نیز واحد پرینتر سامسونگ را خریده و ضمیمه خود کرد که پس‌ازآن درآمد تجارت پرینتر با ۱۰.۹ درصد رشد به رقم ۵.۲۴ میلیارد دلار رسید.

در فصل دوم سال مالی اچ پی منتهی به آوریل، درآمد HP Inc با ۱۴.۵ درصد رشد به ۸.۷۶ میلیارد دلار رسید که فراتر از رقم پیش‌بینی‌شده ۸.۲۸ میلیارد شد.

اچ پی با عرضه جهانی پی سی در فصل اول ۲۰۱۸ درصدر جدول قرار گرفت و بدین ترتیب ۲۲.۶ درصد از سهم جهانی را در اختیار گرفت.

باید دید این شرکت مسیر رشد خود را چگونه ادامه می دهد.