تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 287805
شنبه - 15 اردیبهشت 1397 - 21:17

اپل تایید کرد: از کار افتادن میکروفن برخی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس با ارتقا به iOS 11.3

اخیراً در تعداد محدودی از آیفون‌های نسخه‌ی ۷ و ۷ پلاس اجرا کننده‌ی سیستم‌‌عامل IOS 11.3 و قبل‌تر از آن مشکلی برای میکروفن گوشی به وجود آمده است. به نظر می‌رسد که اپل از این مسئله آگاه بوده و در حال برنامه‌ریزی برای رفع آن است.

اپل تایید کرد: از کار افتادن میکروفن برخی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس با ارتقا به iOS 11.3

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اخیراً در تعداد محدودی از آیفون‌های نسخه‌ی ۷ و ۷ پلاس اجرا کننده‌ی سیستم‌‌عامل IOS 11.3 و قبل‌تر از آن مشکلی برای میکروفن گوشی به وجود آمده است. به نظر می‌رسد که اپل از این مسئله آگاه بوده و در حال برنامه‌ریزی برای رفع آن است.

 این هفته در یک سند داخلی که در میان سرویس‌دهنده‌‌های مجاز اپل توزیع شده‌بود، اپل اشاره کرده‌است که احتمالاً تعدادی از مشتریان آن‌ها وضعیت غیرفعال شدن دکمه‌ی بلندگو در حین تماس تلفنی را تجربه کنند. همچنین این مسئله ممکن است منجر به این به شود که آن‌ها نتوانند در زمان برقرار تماس تلفنی و یا انجام چت‌های ویدیویی در FaceTime صدایی را بشنوند.

نمایندگی‌های مجاز اپل در ابتدا براساس دستورالعملی که به آن‌ها داده شده‌است باید در ابتدا از مشتریان بخواهند که هرگونه هدست بلوتوثی و یا وسیله‌ی جانبی شنیداری را که به آیفون خود متصل کرده‌اند را جدا کرده و آن را خاموش کنند تا احیاناً مشکل از آن نباشد.

اگر همچنان دکمه‌ی مربوط به بلندگو در حین تماس غیرفعال باشد، نمایندگی‌‌های اپل براساس دستورالعمل رسیده سعی می‌کنند که دستگاه‌ّ را از جهت شنیداری عیب‌یابی کنند. دستگاه‌هایی که ایراد گفته شده را داشته باشند، در صفحه‌ی مربوط به عیب‌یابی یکی از دو پیام “device could not detect dock” و یا “accessory not supported” را نشان می‌دهند که در چنین حالتی مسئول عیب‌یابی می‌تواند به منظور رفع عیب مورد به تعمیر دستگاه مشتری بپردازد.

اگر ضمانت‌نامه دستگاه iPhone 7 یا iPhone 7Plus مراجعه کننده تمام شده‌ باشد، اپل به نمایندگی‌های خود گفته‌است که در این مورد خاص می‌توانند استثنا قائل شوند. با این که در اسناد اپل هیچ صحبتی در مورد رایگان بودن این عیب‌یابی و تعمیر به میان نیامده‌است، اما این گونه به نظر می‌رسد که نمایندگی‌های آنان در این زمینه شرایط را به طور شفاف برای مشتری توضیح خواهند داد.

همچنین اخیراً شکایت‌هایی از مشکل میکروفن تعدادی از دستگاه‌ها اپل روی سیستم‌‌ عامل‌هایIOS 11.3 و قبل‌تر از آن شده‌ است که البته این گونه که به نظر می‌رسد این مسئله یک مشکل فراگیر در میان دارندگان محصولات اپل نیست.

اصلاً مشخص نیست که چرا در نسخه‌‌های IOS 11.3 و قبل‌تر از آن، این سیستم‌عامل میکروفن را روی تعدادی از محصولات iPhone 7 و ۷ Plus غیرفعال می‌کند. اپل با اشاره به این مسئله که در مواردی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند نقص‌های سخت‌افزاری را به دنبال داشته‌باشد،‌ بیان کرده که شاید تعدادی از این دستگاه‌ها نیازمند مراجعه و تعمیر باشند. با این حال اطلاعات در این زمینه همچنان محدود است.