اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 583269
یکشنبه - 2 دی 1397 - 13:10

اولین سند حمل بار شهری در اصفهان رونمایی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: به زودی از اولین سند حمل بار شهری یا بارنامه درون شهری در اصفهان، رونمایی می‌شود.

اولین سند حمل بار شهری در اصفهان رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، مجید طهماسبی با اشاره به رونمایی اولین سند حمل بار شهری، اظهار داشت: این امر به منظور هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن بار کالای درون شهری انجام می‌گیرد.

وی افزود: در بحث برون شهری، بارنامه صادر می‌شود و این بارنامه نشان دهنده مالکیت بار و شامل اطلاعاتی از جمله مقصد، مبداء، نوع و تناژ بار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه چنین طرحی برای حمل کالای درون شهری وجود نداشت، گفت: کنترل بار درون شهری برای جلوگیری از قاچاق و اطمینان از جابجایی بار مجاز و عدم حمل بارهای غیر مجاز و سرقتی و مواد مخدر از جمله مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: سند حمل بار شهری برای اولین بار در کلان‌شهرها در اصفهان اجرا می‌شود و کمک شایانی به کنترل حوزه بار درون شهری می‌کند.

طهماسبی تصریح کرد: این طرح را از مراکز حمل و نقل بار نخاله و خاک شروع می‌کنیم به این علت که بتوانیم مبداء و مقصد نخاله‌های ساختمانی را رصد کنیم و در جای مجاز تخلیه شوند و تناژ بار را نیز کنترل کنیم، چرا که اضافه تناژ، صدمات بسیاری را به تاسیسات وارد می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تجهیزات هوشمند در این زمینه، اظهار داشت: این تجهیزات از اواخر دی‌ماه در شهر نصب می‌شود و همچنین گشت‌های نظارتی به سیستم‌های توزین سیار مجهز می‌شوند که به صورت سیار، ناوگان بار را متوقف کنند و تناژ بار را با بارنامه تطبیق بدهند و در صورت اضافه بار، باید عوارض خسارت به تاسیسات شهری را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: از تبعات اضافه تناژ، یکی بحث خسارت به زیر ساخت‌ها و دیگری عمل نکردن سیستم ایمنی خودرو است که باعث سقوط یا چپ شدن خودرو  می‌شود.

رونمایی از اولین سند حمل بار شهری در اصفهان در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) برگزار می‌شود.