استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 782413
دوشنبه - 7 مرداد 1398 - 16:02
در راستای سمنان، شهر دوستدار کودک برگزار شد:

اولین خیابان ورزش با عنوان “خیابان در اختیار بچه هاست”

اولین خیابان ورزش همراه با بازی و ورزش کودکان همراه با خانواده در خیابان های سمنان در راستای” سمنان، شهر دوستدار کودک “برگزارشد.

اولین خیابان ورزش با عنوان “خیابان در اختیار بچه هاست”

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اولین خیابان ورزش همراه با بازی و ورزش کودکان همراه با خانواده در خیابان های سمنان در راستای” سمنان، شهر دوستدار کودک “برگزارشد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری اولین خیابان ورزش با عنوان “خیابان در اختیار بچه هاست” در سمنان خبر داد.

عباس بابایی طی اعلام خبر فوق افزود: این برنامه یکشنبه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰ در بلوار چمران،انتهای خیابان پست پنجم، مقابل دبستان انبیاء برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این برنامه بازی و ورزش کودکان همراه با خانواده ها در خیابان برگزار شد، تصریح کرد: بازی های خیابانی شامل هفت سنگ، لی لی، استپ هوایی، ماروپله،طناب زنی،داژبال(وسطی)، زو و ….. اجرا شد و مورد استقبال کودکان سمنانی قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: این سازمان به دنبال ایجاد فرهنگ توجه به بازی و ورزش کودکان و همچنین بستر سازی در راستای تحقق اهداف سمنان شهر دوستدار کودک و ورزش کودکان که در واقع سلامت حال و آینده کودکان است، برنامه های مدونی را ترسیم و به اجرا گذاشته است.

بابایی با تاکید بر اینکه ورزش های بومی محلی فرصت‌هایی فوق‌العاده هستند که والدین و کودکان در یک “فعالیت مشترک” حضور پیدا می کنند، افزود: فعالیتهای ورزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده،ایجاد روحیه نشاط و شادابی، توسعه و ترویج تفریحات ورزشی کم هزینه و در دسترس ، هدفمند کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ، افزایش نقش مشارکتی لایه های مختلف اجتماعی در غنی سازی اوقات فراغت و احیای بازی های بومی و محلی در میان کودکان و نوجوانان را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

این برنامه با مشارکت دستگاه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، هیئت ورزش های همگانی شهرستان سمنان و اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان برگزار شد.