اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 749125
دوشنبه - 3 تیر 1398 - 15:33
 رئیس پلیس انتظامی استان اصفهان همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

 اولویت‌ اصلی نیروی انتظامی مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و موادمخدر است

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در حاشیه رونمایی از کشفیات عملیات ظفرو در جمع اصحاب رسانه  با اشاره به کشف ۱۲تن مواد مخدر و دستگیری ۸۰۰ مجرم در سه ماه گذشته در استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه امسال روتق تولید نام گرفته است یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و موادمخدر است که تا به حال در این راستا هشت هزار نفر دستگیر شده‌اند.

 اولویت‌ اصلی نیروی انتظامی مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و موادمخدر است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در حاشیه رونمایی از کشفیات عملیات ظفرو در جمع اصحاب رسانه  با اشاره به کشف ۱۲تن مواد مخدر و دستگیری ۸۰۰ مجرم در سه ماه گذشته در استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه امسال روتق تولید نام گرفته است یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و موادمخدر است که تا به حال در این راستا هشت هزار نفر دستگیر شده‌اند.

سردار مهدی معصوم‌بیگی  در سلسه طرح‌های عملیاتی”ظفر” که در راستای افزایش نظم و امنیت و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر انجام شد انواع کالای قاچاق با ارزش بالغ بر ۳۷۰میلیارد ریال کشف شد و بیش از ۸۰۰ نفر نیز در این راستا دستگیر شدند

وی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در پیشگیری از گسترش موادمخدر افزود: طرح “کام” طرحی است که در آن برای حدود ۴۰۰ کودک حاشیه‌نشین یکی از مناطق اصفهان جشن‌هایی در کنار پلیس برگزار می‌شود و این تعامل کودکان و پلیس می‌تواند به پیشگیری این قشر از استعمال یا فروش موادمخدر ختم شود و در کنار آن کودکان با روانشاسان نیز در ارتباط هستند .

وی به این مسئله اشاره داشت که  نیروی انتظامی با دارندگان خانه‌های استیجاری غیرمجاز که برای اسکان مسافران است برخورد می‌کند .

وی با اشاره به برخورد با کشف حجاب در خودروها عنوان کرد: طرح “ناظر ۱” طرحی دائمی برای مبارزه با کشف حجاب در خودرو در کل کشور است که طی آن اول اخطار به شخص خاطی داده می‌شود اما در صورت تکرار طبق قانون، پرونده قضایی برای شخص باز می‌شود.

گرایش به مواد مخدرشیوع فساد در جامعه را به همراه دارد

در حاشیه بازدید از کشفیات نیروی انتظامی در عملیات ظفر،امام جمعه موقت اصفهان نیزکشف کالای قاچاق  را رونق  کارخانه‌های داخلی دانست و به این موضوع اشاره داشت که کشفیات نیروی انتظامی مایه دلگرمی مردم و در نهایت سبب امنیت و اطمینان آنها به نیروی انتظامی است.

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، با اشاره به تاثیرات مخرب قاچاق بر اقتصاد کشور افزود: بخشی از این کشفیات مربوط به کالاهای قاچاق است که ورود این کالا به کشور سبب می‌شود کارخانه‌های داخلی فروش کمی داشته باشند و در نهایت رونق تولید صورت نگیرد.

وی با اشاره به اهداف شوم آمریکا برای تضعیف ذهنی جوانان ادامه داد: آمریکا هم در شیوع مواد مخدر و نشان دادن صحنه‌های مبتذل به جوانان اقدامات زیادی انجام داده است اما تاکید بیشتر آنها بر صحنه‌های مبتذل است، زیرا معتقدند اگر موفق بشوند یک جوان را از طریق مواد مخدر آلوده کنند در نهایت با سختی درمان آن غیر ممکن نیست اما تاثیر این صحنه‌ها بر ذهن درمان شدنی نیست و تاثیر آن فساد در جامعه است.