استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 428362
چهارشنبه - 21 شهریور 1397 - 14:32
جمعی از روحانیون اهل سنت خراسان شمالی:

اهل سنت دوستدار اهل‌بیت (ع) هستند/ مهم‌ترین درس عاشورا عزت در مقابل ذلت است

جمعی از روحانیون اهل سنت خراسان شمالی مطرح کردند: روحانیون تشیع و اهل سنت وظیفه‌دارند فلسفه عاشورا و اهداف مهم قیام حضرت امام حسین (ع) را برای جوانان امروزی بازگو کنند و این‌یکی از راهکارهای مؤثر برای مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه اسلام است.

اهل سنت دوستدار اهل‌بیت (ع) هستند/ مهم‌ترین درس عاشورا عزت در مقابل ذلت است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، آخوند رحیم صمدی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) به محضر رهبر معظم انقلاب و عموم مسلمین تصریح کرد: پایبندی امام حسین (ع) به اصول انسانی، حمایت از مظلوم و بی‌تفاوت نبودن در برابر جنایت و ستم، یاری‌رساندن به بی‌پناهان و حمایت از آنان حماسه‌های ماندگاری را پدید آورده که در نسل‌های بعد هم دلیران و آزادگان رسم جوانمردی را از آنان آموختند.

امام‌جمعه یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان بیان داشت: آن حضرت با فداکاری و ازجان‌گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری نموده و ما نیز باید راه آن بزرگوار را ادامه داده و اعمال آن امام بزرگوار را سرلوحه اهداف خودمان درراه تبلیغ و گسترش دین اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان قرار دهیم.

وی همچنین افزود: پایبندی امام حسین (ع) به اصول انسانی، حمایت از مظلوم و بی‌تفاوت نبودن در برابر جنایت و ستم، یاری‌رساندن به بی‌پناهان و حمایت از آنان حماسه‌های ماندگاری را پدیدآورنده که در نسل‌های بعد هم دلیران و آزادگان رسم جوانمردی را از آنان آموختند.

امام‌جمعه یکه سعود واقعه کربلا را برای همه مسلمانان درس بزرگی دانست که امام حسین (ع) در راستای احیا دین جدش قیام نمود و در این راه به شهادت رسید.

وی همچنین محبت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه به امام حسین (ع) را لازمه ایمان یک فرد مسلمان خواند و اذعان کرد: ایمان ما بامحبت به اهل‌بیت کامل می‌شود.

حاج عبدالله آخوند خوش‌نظر امام‌جمعه اهل سنت تازه یاب از توابع شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: اگر مسلمین جهان بخواهند در مقابل زورگویان جهان بایستند و حکومتی بر پایه عدالت اسلامی در جهان اسلام برقرار شود باید به گذشته برگشته و از قیام عاشورا درس بگیرند و امام حسین (ع) را الگوی خود قرار بدهند تا بتوانند به اهداف خودشان که همان آزادگی و عدالت است برسند.

خوش‌نظر تصریح کرد: حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا به ما درس ایمان و پایداری در دین، اخلاق نیکو، خدمت به مردم و امربه‌معروف و نهی از منکر را آموختند.

امام‌جمعه تازه یاب افزود: مسلمانان باید هوشیار باشند و فریب ترفندهای دشمنان اسلام را نخورند چراکه دشمنان می‌خواهند تفکر پیامبر و اهل‌بیت پیامبر و امام حسین (ع) و موضوع عاشورا را کم‌رنگ جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی در تلاش هستند که از راه‌های مختلف به مسلمانان ضربه وارد کنند و به اهداف خود که گرفتن اسلام از مسلمانان است دست پیدا کنند که لازم است همه مسلمانان با الگو قراردادن امام حسین و رعایت فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

حاج آنا آخوند پروانه امام‌جمعه اهل سنت روستای حصارچه از توابع شهرستان راز و جرگلان اهداف و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و عمل کردن به سیره جدش رسول اکرم (ص) عنوان کرد و اظهار داشت: بر ماست که برای حفظ اهداف قیام امام حسین (ع) و ارزش‌های اسلامی در کشورمان تلاش و کوشش کنیم.

پروانه تصریح کرد: از عقاید اهل سنت است که اگر کسی به اهل‌بیت (ع) رسول خدا و همسران نبی مکرم اسلام (ص) و صحابه احترام نگذارد و محبت آن‌ها را در دل خود نداشته باشد نه‌تنها در مذاهب اهل سنت جایی ندارد، بلکه مسلمان نیست.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین درسی که باید از قیام امام حسین (علیه‌السلام) بگیریم، همین امربه‌معروف و نهی از منکر است و اینکه مسلمانان نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کنند.

پروانه با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌اندازه نماز مهم است، گفت: روحانیون و علماء در این راه می‌توانند موضوع را برای مردم تبیین کنند.

امام‌جمعه حصار چه اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) نماد عظمت و حقانیت دین مبین اسلام بود و این قیام سبب شد تا بسیاری از فتنه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان خنثی‌شده و به خودشان بازگردانده شود.

انتهای پیام/