تولیدی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 206459
دوشنبه - 25 دی 1396 - 13:56

انهدام باند حرفه‌ای فروش خودروهای مسروقه با هویت جعلی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سردار مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به سرقت خودروهای پژو پارس، ۴۰۵، مزدا و پراید در شهر اصفهان، اظهار کرد: در این راستا یک تیم مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل شد و با کار علمی و تخصصی توانستند اعضای دو باند سرقت خودرو را به همراه مالخران شناسایی و طی […]

انهدام باند حرفه‌ای فروش خودروهای مسروقه با هویت جعلی
به گزارش پایگاه خبری ربیع، سردار مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به سرقت خودروهای پژو پارس، ۴۰۵، مزدا و پراید در شهر اصفهان، اظهار کرد: در این راستا یک تیم مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل شد و با کار علمی و تخصصی توانستند اعضای دو باند سرقت خودرو را به همراه مالخران شناسایی و طی عملیاتی پیچیده دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این باندها در زمینه سند نمره کردن خودروها فعال بود، بیان داشت: متهمان پس از سرقت خودروهای مدل بالا، اقدام به خرید خودروهای تصادفی کرده و با استفاده از سند خودروهای تصادفی مشابه، خودروهای مسروقه را به اصطلاح سند نمره کرده و با هویت جعلی به افراد دیگر می‌فروختند که تاکنون ۲۲ دستگاه خودرو مسروقه با سند جعلی شناسایی و از دست خریداران خارج شد که آماده تحویل به مالباختگان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف دستگاه «هک» شماره شاسی و موتور خودرو و همچنین دستگاه ICU که سارقان برای ارتکاب عمل مجرمانه خود از آن استفاده می‌کردند در مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: همچنین این افراد به صورت حرفه‌ای اقدام به شکستن قفل فرمان کرده و با دستگاه‌های مخصوص خودروهای مدل بالا را روشن و به سرقت می‌بردند.

وی ادامه داد: اعضای باند دیگری هم که در این عملیات توسط کارآگاهان دستگیر شدند در زمینه سرقت خودرو فعالیت می‌کردند، این افراد پس از باز کردن قطعات، خودروها را اوراق شده و بلاصاحب رها می‌کردند که از این افراد نیز ۳۰ دستگاه خودرو مسروقه کشف شد و آماده تحویل به مالباختگان است.

معصوم‌بیگی اظهار داشت: اعضای این دو باند (۶ سارق و ۲ مالخر) همگی دارای سابقه کیفری هستند که  در مجموع ۵۲ دستگاه خودرو مسروقه از  آنان کشف شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که سیستم‌های ایمنی خود را ارتقا داده و از تجهیزاتی نظیر قفل پدال، قفل فرمان، آژیر و سوئیچ مخفی استفاده کنند، حتی الامکان با استفاده از پارکینگ‌های عمومی برای پارک خودروها، در مکان‌های کم نور و خلوت پارک نکنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص خرید خودروی مسروقه نیز هشدار داد و گفت: مردم برای اینکه از مسروقه بودن خودرویی که قصد خرید آن را دارند مطلع شوند باید حتماً قبل از هر معامله‌ای با مراجعه به یکی از مراکز پلیس استعلام‌های لازم را دریافت کنند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری