استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1014815
دوشنبه - 18 بهمن 1400 - 18:28
استاندار همدان

انقلاب اسلامی توانست خفت و ذلت را کنار بزند

استاندار همدان با بیان اینکه با اتکا به بازوان آهنین فرزندان این کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان انقلاب ایستادگی خواهیم کرد گفت: تنها ابزاری که دشمنان به آن تمسک جسته‌اند، تحریف تاریخ و واقعیت‌های انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی توانست خفت و ذلت را کنار بزند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا قاسمی‌فرزاد در هفتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی و حضور در پایگاه شهید نوژه با بیان اینکه دوران قبل از انقلاب اسلامی دورانی سیاه و تاریکی بود که رژیم ستم‌شاهی آن را رقم زد اظهار کرد: رژیم پهلوی اول که از سال‌های آغازین ۱۳۰۰ با حمایت و کمک انگلیسی‌ها شروع شد، تا جایی که می‌توانست در جهت ظلم و ستم از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

وی با بیان اینکه پهلوی اول در جهت از بین بردن آثار و ریشه‌های فرهنگی تمام تلاش خود کرد و نهایتا خود نیز قربانی مطامع متجاوزان و مستکبران شد گفت: پهلوی دوم نیز که تحت تعلیم انگلیسی‌ها بود، با حمایت آمریکایی‌ها به راس کار آمد تا منافع آن‌ها را تامین کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در زمان رژیم پهلوی دوم، با تمام توان کشور به سمت وابستگی پیش رفت و دست نیروهای خارجی، برای چپاول و غارت سرمایه‌های این کشور، باز گذاشته شد تأکید کرد: انقلاب اسلامی توانست در بسیاری از زمینه‌ها این خفت و ذلت را کنار بزند و سیادت و بزرگی را برای ما به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه فراموش نمی‌کنیم در دوران نظام ستم‌شاهی بهترین فرزندان این کشور، علمای ما و روحانیون ما در سیاه‌چال‌ها و در تبعید بودند اظهار کرد: ارتش نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و در آن مواقع حساس مقابل مردم ایستادگی نکردند؛ چراکه از متن و از خود مردم بودند.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: رهبر انقلاب با انسجامی که بین نیروهای هوایی ایجاد کردند آن حماسه بزرگ بیعت نیروی هوایی با امام خمینی(ره) رقم خورد و پیروزی را حتمی کرد.

وی با بیان اینکه حرکت هوشمندانه و به موقع مردم ایران و فرزندان راستین آن‌ها در نهادها، ارتش و نیروی هوایی باعث شد، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی برسد گفت: امروز تنها وسیله‌ای که دشمنان انقلاب به آن‌ها تمسک جسته‌اند، تحریف تاریخ و واقعیت‌هاست، تلاش می‌کنند تا از چهره منفور پهلوی یک چهره زیبا نشان دهند که با جهاد تبیین باید این تحریف‌ها و نقشه‌های دشمنان بر آب شود.

استاندار همدان در ادامه تأکید کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف در حوزه سلامت، دیپلماسی و سیاست خارجی و داخلی به کار گرفته‌اند، گره‌گشایی از مشکلات و مسائل جمهوری اسلامی در روزهای آینده نمایان است.

وی گفت: با اتکا به بازوان آهنین فرزندان این کشور یعنی نیروهای مسلح، ارتش، نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند، نیروی دریایی و درکنار آنها نیروهای مقتدر سپاه، نیروی انتظامی و بسیج، به عنوان یک نیروی مقتدر در مقابل تمام دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد در پایان یادی از شهید حسن شاه‌حسینی کرد و با بیان اینک این شهید بزرگوار قبل از انقلاب در نیروی هوایی و پس از انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور پیدا کرد گفت: ایشان در مقابله با اشرار در کردستان به مقابله با نیروهایی که سرسپرده بیگانه بودند ایستاد و در کردستان به شهادت رسید.