ابراهیم قربانی » پیشخوان » تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 1015294
چهارشنبه - 4 اسفند 1400 - 16:44
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان مطرح کرد

انعقاد قراردادها در حوزه فضای سبز بر مبنای نگاه همه جانبه و رفع اشکالات گذشته

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره کنونی صرفا نظارت بر حسن اجرای قراردادهایی را عهده‌دار است که در مدیریت قبلی شهرداری منعقد شده است، در خصوص رویکرد این دوره مدیریت شهری در عقد قراردادها تصریح کرد: در این زمینه صرفاً به یک آیتم تأثیرگذار توجه نداشته و با نگاهی همه جانبه و با در نظر گرفتن معایب قراردادهای قبلی اقدام می‌کنیم.

انعقاد قراردادها در حوزه فضای سبز بر مبنای نگاه همه جانبه و رفع اشکالات گذشته

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره کنونی صرفا نظارت بر حسن اجرای قراردادهایی را عهده‌دار است که در مدیریت قبلی شهرداری منعقد شده است، در خصوص رویکرد این دوره مدیریت شهری در عقد قراردادها تصریح کرد: در این زمینه صرفاً به یک آیتم تأثیرگذار توجه نداشته و با نگاهی همه جانبه و با در نظر گرفتن معایب قراردادهای قبلی اقدام می‌کنیم.

علی غفاری فر با بیان اینکه یکی از اصول انکارناپذیر نگهداری فضای سبز شهری، هرس درختان است عنوان کرد: هرس درختان با هدف ایجاد تعادل، فرم دهی مناسب در بعضی گونه ها، کنترل رشد درختان، حذف شاخه های آفت زده و بیمار انجام می گردد.

وی، در خصوص اقدامات اصلاحی صورت گرفته در حوزه فضای سبز طی نیمه دوم سال جاری، به سابقه و حواشی این اقدامات در گذشته اشاره کرد و گفت: بر خلاف سربرداری سال گذشته درختان، در این دوره صرفا شاخه‌های زائد درختان زیتون تلخ هرس شد و تنه جوش و پاجوش درختان نارون حذف گردید.

به گفته وی، هرس درختان اکالیپتوس بلوار کارگر نیز به دلیل رفع خطرات احتمالی، جلوگیری از شکستن تنه درختان در اثر بادهای فصلی، کنترل رشد طولی و ارتفاعی و آسیب به زیرساخت های شهری صورت گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با یادآوری اینکه نگهداری فضای سبز شهر کاشان از سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار گردیده است افزود: تمام عملیات نگهداری شامل آبیاری، هرس،کود دهی، شخم و پابیل، واکاری در عرصه های مختلف فضای سبز شهری شامل پارک ها، میادین، معابر، بلوارها و کمربندهای سبز پیرامون شهر را برعهده دارند.

غفاری‌فر، با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۳۰ آیتم نگهداری چمن، درخت و درختچه در قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی گنجانده شده است گفت: ۴ مورد مربوط به آیتم هرس گونه‌ها با قیمت های مختلف است که بسته به نوع درخت، ارتفاع و تجهیزات مورد نیاز هرس ارقام ریالی با نظر نهایی کارشناسان فضای سبز مقیم و عالی، پرداخت می گردد.

غفاری فر متذکر شد: شاخه های حاصل از هرس درختان به منظور تهیه کمپوست گیاهی در مرکزی که بدین منظور در حال احداث است، جمع آوری می شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید کودهای گیاهی باشیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز تأکید کرد: تمام مراحل برآورد احجام و مقادیر و نیز تعیین نرخ آیتم های نگهداری در دوره مدیریت قبلی و با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده در جلسات متعدد انجام پذیرفته و مدیریت جدید شهری صرفا نظارت بر حسن اجرای قراردادهایی را عهده‌دار است که در مدیریت قبلی شهرداری منعقد شده است.

وی تأکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آماده همکاری با متخصصان، صاحبنظران و کارشناسان خبره در حوزه های زیباسازی و فضای سبز و استفاده از نقطه نظرات آنان است تا هدف ایجاد فضای سبز مطلوب و در خود شأن شهر کاشان محقق شود.

ابراهیم قربانی