تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 344151
پنجشنبه - 14 تیر 1397 - 10:48

اندونزی اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک را ممنوع کرد

دولت اندونزی به دلیل محتوای نادرست اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک تاک را فیلتر کرد.

اندونزی اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک را ممنوع کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مقامات اندونزی روز چهارشنبه اعلام کردند که برنامه ویدئویی تیک تاک را به سبب محتوای نامناسب، خشن و خدشه دار شدن فیلتر کرد. وزیر ارتباطات این کشور در این خصوص اعلام کرد که این ممنوعیت که در روز سه شنبه اعمال شد فعلا به طور موقت است و پس از اینکه اتهاماتی که به اپلیکیشن وارد شده تائید شود، موقتا محکوم می شود.

تیک تاک از محبوبترین برنامه های میان جوانان و نوجوانان است که یکی از پر دانلودترین برنامه های میان فروشگاه های اپل را در سه ماهه اول امسال در سراسر دنیا داشت .

برخی از امکانات تیک تاک عبارتند از : چت رایگان با دوستان، تماس تلفنی داخلی و خارجی، صدای شفاف حین مکالمه ، اطلاعات کاربران در تیک‌تاک ضبط نمی‌شود (حریم خصوصی) ، دسترسی از طریق اینترنت نسل ۳، نسل ۴  و وای فای ، ارسال دعوت‌نامه به دوستان از طریق پیامک رایگان، دسترسی از روی وب (نسخه تحت وب) ، لاگین کردن با حساب کاربری فیسبوک ، سازگاری با دراپ باکس برای ارسال هر نوع فایل برای دوستان ، محیط کلوب دوستان، خانواده و … شبیه چت گروهی ، ارسال عکس‌های فیسبوک، هر نوع عکس و فایل و ویدئو ، استیکر سازی راحت.

این شرکت با ۳۰ میلیارد دلار ارزشی که دارد یکی از سریعترین شرکتهایی است که رشد فناوری زیادی در چین داشته و تحت حمایت شرکت سرمایه گذاری Toutiao هدایت می شود.

توتیائو همچنین به عنوان فناوری Bytedance نیز شناخته می شود. به گفته مقامات اندونزیایی، این اپلیکیشن دارای محتوای منفی و آسیب رسان خصوصا برای کودکان است.  تیک تاک به ما اطمینان می‌دهد که می‌تواند محتوای حافظه را پاک کند اما در واقع ان در سرور ها ذخیره شده و می‌تواند دوباره باز کند.

این کشور پرجمعیت مسلمان نشین تلاش هایی برای از بین بردن محتوای نامناسب در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنها آغاز کرده است که این مسئله نیز یکی از روشهای تلاش برای کنترل محتوای آنلاین است. بخشی از فضای اینترنت در کشور اندونزی سانسور است. این کشور که بیشترین جمعیت مسلمان دنیا را در خود جای داده پیش زمینه ی اقدامات محافظه کارانه دارد اما اخیراً در این کشور پرجمعیت گام هایی در راستای مبارزه با سانسور برداشته شده است.

اندونزی سال گذشته نیز فیسبوک را تهدید به ممنوعیت اپلیکیشن واتس اپ کرد، و تنها به این شرط استفاده از آن را مجاز کرد که تصاویر فرمت تبادل گرافیکی یا فایل های گیف ارائه شده توسط اشخاص سوم شخص حذف شود. پیام رسان واتس اپ در کشور اندونزی کاربران بسیار زیادی دارد. مسئولان دولتی و کسانی که در وزارت خانه های اندونزی کار می کنند، از جمله کسانی هستند که به شدت از واتس اپ استفاده می کنند.