تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 363301
پنجشنبه - 4 مرداد 1397 - 15:36

اندروید اوریو رکورد دار شد!

اندرویدی ها رکوردهای جدیدی در حوزه استفاده از سیستم عامل های خود ثبت کرند. در واقع آمارهای اندرویدی‌ها نشان می دهد که بالغ بر ۱۰ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی در حال استفاده از سیستم عامل اندروید OREO هستند.

اندروید اوریو رکورد دار شد!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اندروید این ماه هم مانند ماه‌های گذشته توزیع سیستم عامل خود و تعداد استفاده از آن را گزارش داده است. طبق آماری که به تازگی توسط اندروید منتشر شده است، بالای ۱۰ درصد کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی از سیستم عامل اندروید Oreo استفاده می‌کنند.

آمارها چه می گویند ؟

بر اساس گزارش ماهانه اندروید، در این ماه میلادی ۱۲.۱ درصد استفاده‌ کنندگان گوشی‌های اندرویدی از اندرویدهای ۸.۰ و ۸.۱ که با نام Oreo شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند. این آمار تقریباً با آماری که سال گذشته اندرویدهای ۷.۰ و ۷.۱ با نام Nougat کسب کرده بودند، یکی است. جالب است درباره اندروید Nougat بدانید که ۳۰ درصد از کاربران اندروید از این سیستم عامل استفاده می‌کنند و با این آمار اندروید ۷ بیشترین استفاده را در بین اندرویدها دارد.

کم اقبال ترین ها

از طرفی دیگر Gingerbread،IceCreamSandwich و Jelly Bean کمترین استفاده را در بین اندرویدهای منتشر شده برای گوشی‌های داخل بازار دارند و به زودی از گزارش‌های ماهانه اندروید از میزان استفاده اندرویدهای مختلف خارج خواهند شد.

با گفتن این مسئله، شما می‌توانید اطلاعات استفاده از اندرویدهای مختلف را در گزارش ماه جولای اندروید در تصویر زیر مشاهده کنید. گفتن این مسئله که میزان استفاده از اندروید Oreo در ماه‌های آتی رشد کند، خالی از لطف نیست. البته گوگل در تلاش است تا در اواسط مرداد اندروید P را منتشر کند.

نگاهی به اندروید اوریو

یش‌نمایش چهارمی که گوگل از اندروید ۸.۰ برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد، بسیار به نمونه‌ی نهایی نزدیک بود و قابلیت‌هایی مانند تصویر در تصویر، مدیریت پیشرفته‌ی اعلان‌ها و به‌روزرسانی اخیر کتابخانه‌ی اموجی سازگار با Unicode 10 را در بر داشت. علاوه‌بر ویژگی‌های یادشده، اندروید اوریو از قابلیت Neighborhood Aware Networking بهره می‌برد و به لطف اعمال محدودیت‌های جدید روی تسک‌های پس‌زمینه، مدیریت انرژی بهتری نیز خواهد داشت.

همانند تمام نسخه‌های گذشته‌ی اندروید، سوال مهم در مورد اندروید اوریو نیز این است که چند درصد از کاربران قادر به نصب و استفاده از آن در دستگاه‌های خود خواهند بود؟ برخلاف آیفون که بسته‌های به‌روزرسانی آن، به‌صورت گسترده و برای تمام دستگاه‌های سازگار منتشر می‌شود، نسخه‌های جدید اندروید، پیش از نصب روی گوشی‌تان، اغلب باید از مسیر تایید تولیدکنندگان و اپراتورها نیز گذر کند.

در حال حاضر لیست بلندبالایی از گوشی‌های هوشمند وجود دارد که انتشار اندروید اوریو در آینده‌ی نزدیک برای آن‌ها تایید شده است و بدون تردید، در ابتدای این لیست، دستگاه‌های خود گوگل قرار دارند؛ پیکسل، پیکسل ‌سی، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی، بلافاصله نسخه‌ی هشتم از سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد؛ اما از دستگاه‌هایی انتشار اندروید اوریو برای آن‌ها تایید شده است (زمان دقیق مشخص نیست)، می‌توان به نوکیا ۳، ۵، ۶ و ۸، وان‌پلاس ۳، ۳ تی و ۵ و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ اشاره کرد. جدیدترین محصولات سامسونگ و سونی نیز مانند گلکسی‌های سال ۲۰۱۷ سامسونگ و محصولات سری اس ۷ به‌همراه اکسپریا ایکس، ایکس‌زد، ایکس‌‌ای ۱ و نسخه‌های متعدد آن‌ها نیز به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد.