استانها » البرز
کد خبر : 408130
شنبه - 10 شهریور 1397 - 13:17
مدیرکل اداره کار استان البرز خبر داد

انحلال هزار و ۵۰۰ تعاونی نامی غیرواقعی در کرج

مدیرکل اداره کار، تعاون ور فاه اجتماعی استان البرز گفت: هزار و ۵۰۰ تعاونی نامی غیرواقعی در استان البرز منحل شد.

انحلال هزار و ۵۰۰ تعاونی نامی غیرواقعی در کرج

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، اسماعیل خلیلی پیش از ظهر امروز در آیین سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز که در باشگاه میلاد برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز موفق شده است رتبه دوم اشتغال‌زایی کشور را از آن خود کند، گفت: سعی داریم با تقویت تعاونی‌ها به رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی دست پیدا کنیم.

وی افزود: برای توسعه اشتغال و اقتصاد باید به تعاونی‌ها توجه ویژه داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق به رفع معضلات این حوزه دست پیدا کنیم.
مدیرکل اداره کار استان البرز تصریح کرد: بخش کمی از اقتصاد کشور توسط تعاونی‌ها تأمین می‌شود که سعی داریم با تلاش مضاعف به جایگاه واقعی بخش تعاونی در کشور برسیم.
خلیلی در ادامه با بیان اینکه باید تسهیلات را به حوزه تعاون سوق دهیم، اضافه کرد: از میان ۳۶۸ تعاونی ثبت شده در استان البرز ۱۸ تعاونی توسط سامانه ثبت تعاونی و داوران در استان البرز برگزیده و سه تعاونی در سطح کشور برتر شناخته شده‌اند.
وی در ادامه از منحل شدن هزار و ۵۰۰ تعاونی غیر واقعی نامی در کشور خبر داد و اظهار کرد: برای ایجاد اطمینان میان مردم و تعاونی‌ها باید آمار واقعی ارائه دهیم همچنین با داشتن آمار واقعای می‌توانیم به درستی برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیری کنیم.
مدیرکل اداره کار، تعاون ور فاه اجتماعی استان البرز در پایان سخنان خود گفت: باید در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به رفع نیاز تعاونی‌ها کمک کنیم چرا که تعاونی‌ها موفق شده‌اند ۵۰ درصد از اشتغال روستایی را تأمین کنند.
انتهای پیام/