استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 934531
دوشنبه - 14 بهمن 1398 - 14:39

انجام قراردادهای بخش خدمات و مشاوره شرکت گاز به صورت الکترونیکی

سرپرست امور مالی شرکت گاز استان قم گفت: قراردادهای بخش خدمات و مشاوره شرکت گاز از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انجام قراردادهای بخش خدمات و مشاوره شرکت گاز به صورت الکترونیکی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید مسعود شمس‌الدینی در مصاحبه‌ای افزود: این طرح از شهریورماه امسال در دستور کار قرار گرفت که کلیه معاملات در سه سطح بزرگ، متوسط و کوچک از این طریق انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای دولت الکترونیک راه‌اندازی شد که در هر بخش و سازمان دولتی در انواع معاملات به صورت الکترونیکی و از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد سامانه توسط سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نظارت می‌شود.

شمس‌الدینی هدف از اجرای سامانه ستاد را ایجاد شفافیت در کلیه معاملات سازمان‌ها و نهادهای دولتی عنوان کرد تا ذینفعانی که باید از آن مطلع باشند، اطلاعات لازم را به دست آورند.

وی کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در منابع مالی و زمانی و تسهیل و تسریع در امور در سطح ملی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ مناقصه عمده و ۹ قرارداد متوسط و کوچک در بخش‌های خدمات امداد، پشتیبانی، تعمیرات و گازرسانی از طریق سامانه ستاد اقدام شده است.

شمس‌الدینی در ادامه افزود: بخشی از پیمان‌ها از جمله قراردادهایی در بخش‌های خدمات مشترکین، وصول مطالبات و نشت‌یابی در قالب پیمان‌های جاری منعقد شده که این خدمات در طول سال به صورت مداوم و مستمر انجام می‌شود و اعتبارات آن از منابع بودجه جاری تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: پیمان‌های عمرانی مانند نصب کنتور، پروژه‌های گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع از دیگر قراردادهای این شرکت می‌باشد که متغیر بوده و بستگی به پروژه‌های سالیانه شرکت دارد و هزینه آن از محل بودجه‌های سرمایه‌ای تأمین می‌شود.