استانها » ایلام » مسعود هواسی
کد خبر : 738254
چهارشنبه - 22 خرداد 1398 - 16:34
رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام عنوان کرد:

انجام تعمیرات و راه اندازی توربوژنراتور پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان شرکتهای داخلی

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از تعمیر اساسی و راه اندازی توربوژنراتور ۲۵ مگاواتی پالایشگاه گاز ایلام در سال جاری توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی این توربین امکان بهره برداری ۱۰۰ درصدی از ظرفیت تولید برق نیروگاه این پالایشگاه پس از حدود چهار سال مجدداً محقق گردید.

انجام تعمیرات و راه اندازی توربوژنراتور پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان شرکتهای داخلی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از تعمیر اساسی و راه اندازی توربوژنراتور ۲۵ مگاواتی پالایشگاه گاز ایلام در سال جاری توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی این توربین امکان بهره برداری ۱۰۰ درصدی از ظرفیت تولید برق نیروگاه این پالایشگاه پس از حدود چهار سال مجدداً محقق گردید.

مهندس”مسعود مرشدی” با اشاره به اینکه توان نامی نیروگاه این پالایشگاه با برخورداری از سه دستگاه توربوژنراتور حدود ۷۵ مگاوات است، افزود: هدف اصلی از احداث این نیروگاه تأمین برق مصرفی پالایشگاه بوده ولی با توجه به ظرفیت مازاد نیروگاه، در فصل تابستان و نیز سایر مواقع حسب اعلام نیاز مدیریت شبکه برق کشور به تأمین بخشی از کسری برق شبکه استان کمک‌های شایانی نموده است.

وی اظهار داشت: توربین شماره یک پالایشگاه گاز ایلام که بر اثر اشکال در سیستم روغن کاری از حدود چهار سال قبل دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات اساسی داشت با سیاست گذاری مناسب در فرایند برون سپاری به شرکتهای داخلی متخصص و حائز صلاحیت در زمینه تعمیرات تجهیزات دوار واگذار گردید.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام به بخش‌های آسیب دیده مجموعه این توربین اشاره و تصریح کرد: خرابی یاتاقانهای تراست و ژورنال توربین و گیربکس، آسیب بخش‌هایی از روتور و تیپ پره‌های ثابت و متحرک کمپرسور محوری، تنها بخشی از مشکلات و خرابی این توربین بود که همگی توسط متخصصان داخلی، مرتفع گردید.

مهندس مرشدی به اقدامات مهم انجام شده برای رفع اشکال توربین اشاره و خاطرنشان کرد: انجام عملیات حرارتی و ترمیم و تعمیر بخش‌های آسیب دیده روتور، ساخت و بابیت ریزی یاتاقانها، بالانس سرعت بالای مجموعه روتور در محل کارگاه شرکتهای متخصص داخلی و رفع اشکال ارتعاشات توربین پس از نصب روتور از جمله مهمترین آیتم‌های تعمیراتی قابل توجه این توربین بوده است.