تولیدی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 199001
شنبه - 16 دی 1396 - 13:07

انجام بیش از ۵۰ پروژه پژوهشی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از اجرای ۵۳ پروژه پژوهشی و طرح پژوهشی اینترنشیپ و ۹۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی در این شرکت خبر داد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۷۰ مقاله پژوهشی توسط همکاران این شرکت ارائه شده است. سید مصطفی علوی، از جمله مصادیق رشد […]

انجام بیش از ۵۰ پروژه پژوهشی با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از اجرای ۵۳ پروژه پژوهشی و طرح پژوهشی اینترنشیپ و ۹۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی در این شرکت خبر داد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۷۰ مقاله پژوهشی توسط همکاران این شرکت ارائه شده است.

سید مصطفی علوی، از جمله مصادیق رشد پژوهش در این شرکت را  شناسایی و بکارگیری روش های نوین در صنعت گاز، ارتقاء دانش فنی و توانمندسازی کارکنان و ارائه راهکارهای کاهش هزینه برشمرد و افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون، ۴۵ پروژه پژوهشی خاتمه یافته ، ۸ پروژه پژوهشی جاری در کارنامه عملکردی شرکت گاز استان اصفهان ثبت شده، همچنین این شرکت ازتعداد ۹۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد نیز حمایت کرده است.

وی، در این خصوص گفت: واحد پژوهش شرکت گاز استان اصفهان، در راستای تحقق سیاست ها، اهداف و برنامه های پژوهش به عنوان متولی این امر، حمایت موضوعی و مالی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین بکارگیری فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاه های معتبر کشور که از سوی بنیاد ملی نخبگان و سازمان نظام وظیفه معرفی می شوند را در دستور کار خود قرار داده  است.

مهندس علوی، هدف از فعالیت های پژوهشی در این شرکت را ارتباط موثر بین دانشگاه ها و مراکز دانش محور با صنعت و استفاده از مبانی علمی در ارتقاء سازمان و انتقال تجربیات همکاران با مراکز علمی دانست و گفت: هدف کلی سوق دادن روش های سنتی به سمت روش های نوین دانش بنیان و پژوهش محور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: واحد پژوهش همواره با نگرشی آینده‌نگر در استراتژی تعریف شده شرکت، سعی و تلاش دارد با رفع مشکلات موجود صنعت گاز، نیازهای آتی و بلند مدت را شناسایی و از طریق مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور به‌دنبال رسیدن به تحول و صنعتی پویا و مدرن می ‌باشد.

علوی، بیان داشت: طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی متعددی در کارگروه‌های فنی و تخصصی و منابع انسانی در حال بررسی و تدوین می‌باشند که پس از طرح در شورای پژوهش و در صورت تصویب عقد قرارداد خواهند شد.

وی، یادآور شد؛ طرح های پژوهشی پیشنهاد شده از سوی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در صورتی که با اولویت های پژوهشی شرکت گاز استان اصفهان همخوانی داشته باشند پس از بررسی در کمیته های تخصصی از حمایت امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان، پژوهش را ابزاری در راستای خلق ثروت پایدار و دستیابی به مزیت های رقابتی، برشمرد و گفت: پژوهش نیازهای آشکار و پنهان و آینده ما را تامین می کند، بنابراین بایستی پویا و بروز باشد.

علوی، افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرکت گاز استان اصفهان در حوزه پژوهش به کارهای بسیار خوب و بزرگی دست پیدا کرده است که از آن جمله می توان به دستیابی به تکنولوژی لیزر مارکت، طراحی نوین اجرای خطوط گاز رسانی و بکار گیری  روشهای نوین در بازرسی فنی اشاره داشت.

وی، تاکید کرد: انجام کار مطلوب بدون اتلاف وقت و با انتخاب فرایند درست و دانش کافی منجر به ایجاد اعتماد مردم به سازمان خواهد شد.

علوی، از حضور فعال در کنفرانس های جهانی من جمله کنفرانس جهانی گاز در کشور برزیل(IGRC-2017) ،انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و اذعان داشت: برخی از موضوعات پایان نامه های تحصیلات تکمیلی حمایت شده می تواند بعنوان فاز صفر پروژه های پژوهشی بزرگتر در جهت رفع نیازها و معضلات موجود در صنعت گاز مد نظر قرار گیرد، لذا تداوم این روند را به عنوان بستری در جهت تقویت تعاملات علمی و فنی و ارتباطات نظام مند فی مابین صنعت با دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی کشور لازم دانستند. گفتنی است، به مناسبت هفته پژوهش از پنج پژوهشگر برتر شرکت گاز استان اصفهان در سال ۹۶ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری