حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 852744
پنجشنبه - 18 مهر 1398 - 12:11

انتقال ۴۸۰ هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از انتقال ۴۸۰ هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری خبر داد.

انتقال ۴۸۰ هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، داریوش باقر جوان که با رادیو اربعین گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: از روز اول تاکنون با ۸ هزار اتوبوسی که در این طرح شرکت دارند، ۱۳ هزار و ۸۰۰ سرویس انجام شده و مجموعا ۴۸۰ هزار نفر از زائران به مرزها منتقل شدند و در حال عزیمت به کشور عراق و عتبات عالیات هستند.

وی با اذعان به اینکه روز گذشته (چهارشنبه) با کمبود اتوبوس در پایانه‌های استان تهران به ویژه در پایانه غرب و سپس پایانه جنوب مواجه بودیم، گفت: از روز اول تاکنون با ۸ هزار اتوبوسی که در این طرح شرکت دارند، ۱۳ هزار و ۸۰۰ سرویس انجام شده و مجموعا ۴۸۰ هزار نفر از زائران به مرزها منتقل شدند و در حال عزیمت به کشور عراق و عتبات عالیات هستند.

باقرجوان اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که اتوبوس‌ها زائران را به مقصد رسانده‌اند و در حال بازگشت هستند و ظرف امشب و فردا صبح به پایانه‌های مسافربری می‌رسند و سرویس‌های فوق العاده ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به کاروان‌های زیارتی و درخواست برای اتوبوس گفت: ما نمی‌توانیم پاسخگوی کاروان‌ها نباشیم و از طرفی افرادی هم که به صورت جمعی سفر می‌کنند باید تقاضایشان در نظر گرفته شود و در کنار این برای زائرانی هم که به صورت انفرادی تردد می‌کنند، حتما برنامه ریزی می‌شود.

وی متذکر شد: با افزایش تقاضا، ورود و خروج زائران به پنج برابر وضعیت سال گذشته رسیده و این برنامه ریزی را سخت‌تر می‌کند؛ ولی با این وجود تمام استان‌ها پای کار هستند و مشکلاتی هم که وجود دارد در حال برطرف کردن هستیم.

باقرجوان ضمن توصیه به زائرانی که قصد سفر به صورت دسته‌جمعی را دارند و یا کاروان‌ها مبنی بر اینکه از پایانه‌های مسافری تردد کنند، تصریح کرد: به ما بعضا گزارش داده می‌شود که اتوبوس‌هایی به صورت مجزا از شرکت حمل و نقل وارد می‌شوند و با این عزیزان وارد قرارداد می‌شوند. زائران هم مجبور می‌شوند مبالغی را بپردازند که این اصلا مورد تائید ما نیست. بنابراین حتما از طریق پایانه‌های مسافری اقدام کنند.

انتهای پیام/