اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 250576
چهارشنبه - 23 اسفند 1396 - 18:20

انتخاب رنگ دلخواه برای اتاق نشیمن

اتاق‌نشیمن خانه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که چیدمان و رنگ‌آمیزی آن برخلاف اتاق‌خواب تنها بر خود شما تاثیر نمی‌گذارد.

انتخاب رنگ دلخواه برای اتاق نشیمن

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از مدیسه،  اتاق‌نشیمن خانه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که چیدمان و رنگ‌آمیزی آن برخلاف اتاق‌خواب تنها بر خود شما تاثیر نمی‌گذارد. اتاق‌نشیمن یا هال، فضایی است که ما در آن به همراه عزیزترین‌های‌مان دور هم می‌نشینیم، چای می‌نوشیم، تلویزیون می‌بینیم و معاشرت می‌کنیم. این که این فضای دنج چطور چیده شود و چه رنگ‌هایی در آن وجود داشته باشد، آن قدر مهم است که خیلی‌ها برای تصمیم‌گیری در این مورد از کمک طراحان داخلی استفاده می‌کنند.
انتخاب پالت رنگی اصلا و ابدا کار آسانی نیست. حتما برای شما هم پیش آمده که ندانید رنگ دیوار را چطور انتخاب کنید و پرده چه رنگی باشد که با مبلمان ست شود. انتخاب رنگ محبوب در حرف کار آسانی است اما وقتی پای پرداختن هزینه و دانستن این موضوع وسط می‌آید که مدت‌ها مجبورید با این تم رنگی سر کنید، همه‌ چیز دچار پیچیدگی می‌شود. به‌خصوص اگر بخواهید از انتخاب‌های سنتی و مرسوم فاصله بگیرید و اندکی مدرن شوید.
قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در اتاق نشیمن‌تان چه حسی غالب باشد. دوست دارید اتاق نشیمن خانه‌تان پر از آرامش باشد یا ترجیح می‌دهید فضایی شاد و رنگارنگ بر آن حاکم شود؟ پیدا کردن جواب برای این سوال بسیار مهم است چرا که با توجه به جواب می‌توانید پالت رنگی هال منزل‌تان را انتخاب کنید.
یک تکه پارچه و یا کوسن مورد علاقه‌تان را بردارید و از طرح‌های موجود در آن رنگ‌های محبوب‌تان را انتخاب کنید. این آسان‌ترین راه برای پیدا کردن تم رنگی مورد علاقه‌ی شماست.
به چرخه‌ی رنگ نگاه کنید و ببینید که کدام رنگ‌ها در کنار هم زیباتر می‌نشینند. ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم باعث حفظ توازن در خانه می‌شود.
با مرکز خانه و از جایی شروع کنید که در کانون توجه است. بعد همه جا را با توجه به این قسمت بچینید.
به کمد خود نگاه کنید. معمولا بیش‌ترین تم رنگی که در لباس‌های‌تان به چشم می‌خورد همان تم محبوب شماست که معمولا نه تنها در دراز مدت خسته‌تان نمی‌کند، بلکه با دیدن‌اش حال‌تان هم بهتر می‌شود.
از اینترنت استفاده کنید. دنیایی از عکس‌ها و ایده‌های جالب و جذاب به‌راحتی آب خوردن در دسترس شماست و به‌راحتی شما را به یک «دیزاینر» تمام عیار تبدیل می‌کند.
با انتخاب رنگ اصلی‌تان شروع کنید، سپس رنگ مکمل را به هال خانه بیفزایید و بعد با رنگ ویژه‌ی جذاب‌تان چشم را به حرکت وادارید.
برای اضافه کردن ابعاد بیش‌تر به فضا، از بافت‌های مختلف استفاده کنید. با اشکال و نقش‌ها بازی کنید و از کنار هم گذاشتن آن‌ها لذت ببرید.
«کتاب قانون»تان را دور بیندازید. از قضاوت و نقد اطرافیان‌تان نترسید. گاهی یک تغییر بزرگ، ممکن است عجیب به نظر برسد اما به‌سرعت، نظر موافق همه را به خود جلب می‌کند. یادتان باشد این‌جا به هر حال خانه شماست و مهم‌ترین شخص برای لذت بردن از آن خود شمایید.
برای انتخاب بهترین رنگ، کافی است قلب‌تان را دنبال کنید. سبک و سلیقه‌ی شخصی شما به همه چیز ارجح است. هرگز یک دیوار کرم رنگ را به خاطر این که مرسوم است، انتخاب نکنید. اگر واقعا رنگ کرم را دوست دارید پس انتخاب‌تان عالی است، در غیر این صورت به دنبال رنگ محبوب‌تان بروید و از این که مثلا آبی زنگاری را برای یک دیوار از اتاق نشیمن‌تان انتخاب کنید اصلا نترسید!
از دوستان خوش‌سلیقه خود کمک بگیرید. اگر می‌بینید در انتخاب رنگ و نقش به‌تنهایی دچار مشکل هستید، از دوستان خوش‌سلیقه‌ی خود که به‌تازگی خانه‌شان را تغییر دکور داده‌اند کمک بگیرید. ضرر نمی‌کنید.