اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 582509
یکشنبه - 2 دی 1397 - 09:31

انتخاب دستیار صوتی گوگل به عنوان بهترین اسپیکر صوتی هوشمند در جهان!

امروز به تازگی خبری در رسانه های جهان منتشر شده که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. این خبر مربوط به دستیار صوتی گوگل است.

انتخاب دستیار صوتی گوگل به عنوان بهترین اسپیکر صوتی هوشمند در جهان!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز به تازگی خبری در رسانه های جهان منتشر شده که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. این خبر مربوط به دستیار صوتی گوگل است.

آزمایشی مخصوص دستیارهای صوتی مختلف

مدتی پیش یک آنالیزور در زمینه تکنولوژی صحبتی در این زمینه داشت که در سال آینده دوربین های واقعیت افزوده اپل از گوشی های این شرکت مشهورتر خواهند شد. حالا این آنالیزور معروف در پی بررسی تمام دستیار صوتی های موجود در جهان است تا بتواند بهترین آنها را انتخاب کند. او دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا ، دستیار صوتی اپل یعنی سیری و دستیار صوتی گوگل و کورتانای مایکروسافت را مورد بررسی قرار داد. او برای آزمایش ۸۰۰ سوال آماده کرد.

نتیجه آزمایش دستیار صوتی گوگل

در یک آزمایش که همین امسال انجام شد ، دستیار صوتی گوگل توانست به ۸۱ درصد سوال ها به درستی پاسخ دهد. اما این بار دستیار صوتی گوگل فوق العاده عمل کرد و به حدود ۸۷.۹ درصد سوال ها به درستی پاسخ داد. یعنی می توان گفت دستیار صوتی گوگل تمام ۸۰۰ سوال ممکن را به درستی تشخیص داده است.نتیجه آزمایش دستیار صوتی گوگل

نتیجه آزمایش دستیار صوتی های مختلف

دستیار صوتی اپل یعنی سیری نسبت به آزمایش اولیه پیشرفت چشمگیری داشت ، این دستیار صوتی در آزمایش اولیه تنها ۵۲ درصد سوال ها را پاسخ داد ولی این بار به نظر می رسد که به ۷۴.۶ درصد سوال ها به درستی پاسخ داده است. در این آزمایش دستیار صوتی الکسا به ۷۲.۵ درصد و دستیار صوتی کورتانا به ۶۳.۴ درصد سوال ها توانستند پاسخ دهند. باید این موضوع را هم اشاره کنیم که هر چهار دستیار صوتی توانستند ۹۹ درصد سوالات را شناسایی کنند.

موضوع سوال های انتخابی

هر دستیار صوتی باید به سوالات از پنج دسته متفاوت پاسخ دهند. این دسته ها شامل سوالات عمومی ، اقتصاد ، جهت یابی ، اطلاعات شخصی و دستوری هستند. دستیار صوتی گوگل توانست در چهار دسته پیشرو باشد و فقط در دسته دستور ، اول نشد که در این قسمت دستیار صوتی اپل یعنی سیری رتبه اول را به خود اختصاص داد. دستیار صوتی کورتانا در هر پنج دسته رتبه آخر را کسب کرد.دستیار صوتی اپل یعنی سیری نسبت به آزمایش اولیه پیشرفت چشمگیری داشت

دستگاه های مورد استفاده برای این آزمایش

این آزمایش توسط دستگاه های زیر صورت گرفت:

-نسل دوم آمازون اکو (الکسا)

– گوگل هوم مینی ( گوگل )

– اپل هوم پاد ( سیری )

– Harman kardon invoke (کورتانا)

تمام این دستیارهای صوتی تلاش کرده اند که بهترین عملکرد را در سیستم های خود داشته باشند ولی به نظر می رسد فعلا دستیار صوتی گوگل در بین تمام این دستیارهای صوتی بهترین باشد. بعد از رتبه بندی اخیر دیگر می توانیم با اطمینان کامل بگوییم دستیار صوتی اپل یعنی سیری نیز عملکرد خوبی داشته که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود. یک نکته در مورد سوال های انجام شده هم بگوییم که این سوالات بر مبنای پر تعداد ترین آنها پرسیده شده و قرار بوده کاربردی بودن این دستیارها مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما در مورد این دستیارهای صوتی چیست؟ آیا رای شما هم از بین دستیارهای صوتی مختلف ، دستیار صوتی گوگل بود؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.