استانها » البرز
کد خبر : 649329
جمعه - 3 اسفند 1397 - 18:09
نماینده ولی فقیه در البرز:

امور تربیتی مدارس را جدی بگیرید

امام جمعه کرج با انتقاد از اجرایی شدن سند تربیتی ۲۰۳۰ گفت: مسئله امور تربیتی در مدارس را جدی بگیرید و در این خصوص به عزل و نصب ها دقت کنید.

امور تربیتی مدارس را جدی بگیرید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، آیت الله سید محمد‌مهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج  با انتقاد از اجرایی شدن سند تربیتی ۲۰۳۰ بیان کرد: دختران ما که مادران فردای جامعه هستند و در دامن آنان نسل آینده تربیت خواهد شد کانون تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته اند و عده‌ای از روی خیانت و یا نا‌آگاهی الگوهای غربی را برای تربیت جوانان ما به کار می‌گیرند.

امام جمعه کرج مطالبه و اجرای بیانیه رهبر انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب را مهم برشمرد و توضیح داد: مسئله امور تربیتی در مدارس را جدی بگیرید و در این خصوص به عزل و نصب ها دقت کنید چرا که عرصه تربیت جای کم‌کاری و اهمال نیست.

خطیب نماز جمعه کرج با بازخوانی بیانات اخیر رهبر انقلاب در بیانیه مهم گام دوم انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب خطاب به جوانان می فرمایند: ” جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که راه حل مشکلات کشور در داخل است و اینکه کسی گمان کند راه حل مشکلات اقتصادی تسلیم شدن در برابر دشمن است و بوسه زدن بر پنجه دشمن است، خطایی نابخشودنی است؛ این تحریف سراپا غلط هر چندگاه از طرف بعضی افراد غفلت زده صادر می شود اما منشأ آن کانون‌های فکر استکبار است.

اینکه کسی گمان کند راه حل مشکلات اقتصادی تسلیم شدن در برابر دشمن است و بوسه زدن بر پنجه دشمن است، خطایی نابخشودنی است.

نماینده ولی فقیه در البرز  ادامه داد: استفاده از نیرو‌های جوان، کارآمد و انقلابی که هدفمند برای عدم وابستگی به خارج قدم بر می‌دارند بر مسؤولین واجب است. یک نمونه از تلاش این جوانان افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که بزرگترین پالایشگاه میعانات کشور است و مهم‌ترین طرح صنعت نفت پس از پارس جنوبی به حساب می‌آید که به همت نخبگان جوان قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محقق شده است.

آیت الله حسینی همدانی در محور دیگر سخنان خود با تیریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) مطرح‌کرد: زندگی حضرت زهرا(س) سراسر نور است و سیره ایشان الگو رفتاری و اخلاقی بشریت است. آشنایی با ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) مانند زهد و سادگی، شناخت مسائل روز جامعه، تبلیغ دین، افشاگری نقشه فتنه‌گران و تربیت فرزندان در جهت علم آموزی الگوی کاملی از زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه امروز استکبار برای حذف نقش تربیتی و همسری بانوان جامعه نقشه هایی در سر دارد توضیح داد: همسری و مادری دو امر مهم و حیاتی جامعه است که امروز در پس توطئه دشمنان به یغما رفته است و اگر در جامعه‌ای مقام مادر و نقش تربیتی او تضعیف شد نسل آینده نسلی ناکارآمد و بی‌هویت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در البرز: استفاده از نیرو‌های جوان، کارآمد و انقلابی که هدفمند برای عدم وابستگی به خارج قدم بر می‌دارند بر مسؤولین واجب است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از خطبه‌ها با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: صفت انفاق در روایات دینی در مقابل بخل تعریف شده است و آثار برجسته انفاق در رفع محرومیت از جامعه بسیار مورد اهمیت و توجه است.

خطیب جمعه کرج با توصیه به کسب مال در جهت ساختن آخرت گفت: آرمان انبیا پرهیز از جمع‌آوری و حبس اموال و سوق دادن جامعه به سوی رفع محرومیت و عدالت است. بخل انسان را از فضائل اخلاقی دور می‌کند و توصیه اسلام کسب رزق و روزی حلال در جهت آرامش خانواده و ساختن آخرت است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی بیان داشت: برای گرفتن حقوق مستضعفان از مستکبران دستور قرآنی داریم که پیگیری و مطالبه برداشت‌های نابجا از بیت المال و ظلم اقتصادی به مردم را وظیفه علما جامعه می‌داند.

انتهای پیام/۱۱۰۱/ب/۲