استانها » خبر دریافتی » سمیرا قادری ندیب
کد خبر : 1022145
چهارشنبه - 27 مهر 1401 - 11:47

امسال عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در همدان شروع می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۴۹ هزار متقاضی مسکن در همدان قطعی شده که امسال باید عملیات اجرایی بخشی از نهضت ملی مسکن آغاز شود.

امسال عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در همدان شروع می‌شود

ایوب اسداللهی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: طبق برنامه ابلاغی به استان همدان طی چهار سال باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته شود.

 

وی ادامه داد: سال قبل در راستای تامین زمین ساخت مسکن، ۶۸۰ هکتار زمین در نظر گرفته شد ولی زمانی که پروژه می‌خواست شروع به کار کند، بحث معارضان پیش آمد که باید کار حقوقی انجام می‌شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه رفع مشکل معارضان زمان‌بر است افزود: در حال حاضر چند نقطه زمین پیش‌بینی شده و در حال تغییر کاربری است که وقتی آماده شد، کار پروژه شروع می‌شود.

 

اسداللهی با اشاره به اینکه حدود ۴۱۵ هکتار زمین شناسایی شده است خاطرنشان کرد: همچنین در حال توافق با ارتش هم هستیم تا از اراضی در اختیار خود به این پروژه اختصاص دهد.

 

وی با بیان اینکه پروژه‌ها به محض تصویب، تغییر کاربری شده و بلافاصله تحویل پیمانکار برای شروع کار می‌شود گفت: هر طور شده امسال باید عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شود، اکنون بیش از ۳ هزار واحد مسکن در حال ساخت است و مابقی پروژه‌ها نیز باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ هزار متقاضی مسکن در همدان وجود دارد افزود: برای تامین مسکن این تعداد متقاضی باید ۲ هزار و ۷۳۰ هکتار زمین تامین شود.