اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » رپرتاژ آگهی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029992
چهارشنبه - 28 تیر 1402 - 17:47
شهردار اصفهان در نشست صمیمانه با اهالی سپاهان‌شهرعنوان کرد:

امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود/اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر؛ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه متروسپاهان‌شهر

سازمان زیباسازی باید برای تغییر نمای نقاطی که شعارنویسی می‌شود، پس از دریافت رضایت مالکان، پروژه عملیاتی جمع‌وجود را در نظر گیرد.

امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود/اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر؛ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه متروسپاهان‌شهر

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سازمان زیباسازی باید برای تغییر نمای نقاطی که شعارنویسی می‌شود، پس از دریافت رضایت مالکان، پروژه عملیاتی جمع‌وجود را در نظر گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ خانواده پسماند صفر دارند، گفت: این خانواده‌ها در واقع پسماند خود را به مواد آلی تبدیل و در منزل استفاده می‌کنند.

  علی قاسم‌زاده در نشست صمیمانه با اهالی سپاهان‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی برای تغییر نمای نقاطی که شعارنویسی می‌شود، باید پس از دریافت رضایت مالکان، پروژه عملیاتی جمع‌وجود را در نظر گیرد افزود:

شهردار اصفهان با اشاره به اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تصریح کرد: افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۰ حکم تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند و سایر شرایط را دارند، می‌توانند پس از ورود به سامانه “اصفهان من”، روی گزینه تبصره ۶ کلیک و اطلاع خود را ثبت کنند که در صورت رعایت ضوابط همچون نداشتن شاکی خصوصی، می‌توانند مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را بپردازند.این طرح تا پایان تیرماه سال جاری است، البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

 تخصیص اعتبار لازم برای آسفالت معابر سپاهان‌شهر

وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر سپاهان‌شهر اضافه کرد: بخشی از آسفالت ناهموار شهر، به دلیل حفاری شرکت‌های خدمات‌رسان است که این شرکت‌ها موظف به ترمیم آن هستند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: برای آسفالت معابر بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و برای اصلاح بودجه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد اما در حال حاضر مشکل کمبود قیر داریم که باید از بورس خریداری شود اما هنوز سهمیه محقق نشده است که در صورت تحقق، معابر اصلی شهر در اولویت و معابر فرعی ترمیم آسفالت خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ خانواده پسماند صفر دارند، اضافه کرد: این خانواده‌ها در واقع پسماند خود را به مواد آلی تبدیل و در منزل استفاده می‌کنند.

شهرداری درآمدهای خود را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند

وی افزود: در سال جاری ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی است و بر اساس آن بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود که ۱۱۱ مورد آن پروژه‌های شاخص شهری و ۱۶۸ مورد پروژه‌های مهم منطقه‌ای است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خواهند بود، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود عوارض شهری را به‌موقع پرداخت کنند، زیرا با توجه به اصلاح بودجه تا ۲۴ هزار میلیارد تومان، باید ماهانه دو هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و ۲ هزار میلیارد تومان هم خرج کنیم؛ شهرداری پولی نزد خود نگه نمی‌دارد و با تأمین منابع آن را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند.

 کندروی شهید دستجردی به خیابان نظام متصل می‌شود

 مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیزگفت: ۱۴ محله در این منطقه وجود دارد و ۳۹۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که باید بین این محلات تقسیم کنیم و به‌صورت میانگین حدود ۲۸ میلیارد تومان می‌شود، برای سپاهان‌شهر حدود ۵۴ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

حسین کارگر،افزود: برای ایستگاه متروی سپاهان‌شهر حدود ۲۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است؛ البته مشکلاتی دارد که سازمان قطار شهری در حال تلاش برای رفع آن است.

وی با اشاره به اتصال کندروی شهید دستجردی به خیابان نظام ادامه داد: جلساتی با سپاه صاحب‌الزمان (عج) برگزار و برای این مهم هفت میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در سپاهان‌شهر

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اعتبار چهار میلیارد تومانی کاربری فروشگاه کوثر سپاهان‌شهر به سالن ورزشی بانوان تبدیل خواهد شد، ادامه داد: سالن فعلی این فروشگاه به این کاربری تغییر خواهد کرد و فروشگاه در مجموعه دیگری به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه احداث پردیس خانواده‌محور سپاهان‌شهر نیز اعتبار پنج میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، گفت: موضوع مهمی که در این شهرک وجود دارد، تصفیه‌خانه فاضلاب سپاهان‌شهر است که شهروندان از بوی تعفن گلایه‌مند هستند و مربوط به آب و فاضلاب است، در این راستا ۱۰ میلیارد تومان برای تصفیه تکمیلی پساب و تجهیزات تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر در نظر گرفته شده است.

دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد

کارگر افزود: سگ‌گردانی نیز به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است و اگر افزایش پیدا کند، فاجعه‌ای است که همکاران در حال تلاش برای فرهنگ‌سازی هستند.

وی با اشاره به دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، این موضوع در شورای سیاست‌گذاری مطرح شد و قریب به اتفاق اعضا به دلیل اینکه نمی‌توان کل این شهرک همچون شرق و کنار بزرگراه را محصور کرد و سگ‌ها از این مبادی نیز وارد می‌شود، مخالف بودند.

زهرا نصیری