رسانه » هنر
کد خبر : 652385
یکشنبه - 5 اسفند 1397 - 19:52
رئیس فرهنگسرای رسانه:

امروزه مردم در فضای مجازی زندگی می کنند/ بودجه ای که با مصرف سازگاری ندارد

رئیس فرهنگسرای فضای مجازی و رسانه گفت: امروز در عصری زندگی می کنیم که افراد وابستگی بسیاری به فضای مجازی دارند و مردم ما بیشتر در فضای مجازی زندگی می‌کنند و این موضوع را باید بپذیریم.

امروزه مردم در فضای مجازی زندگی می کنند/ بودجه ای که با مصرف سازگاری ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، اپلیکیشن فرهنگی مذهبی نوانو بعد از ظهر امروز -یکشنبه ۵ اسفندماه- در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم «علی محمد اسماعیلی» رئیس فرهنگسرای رسانه در سخنانی گفت: تصور کنید یک تیم فوتبال شکل می‌گیرد و یک مربی مدت‌ها با تیم تمرین می‌کند در نهایت تیم به مسابقات بین المللی اعزام می‌شود، اما وقتی برای برگزاری مسابقه وارد استادیوم می شود می بیند که تماشاچی وجود ندارد و خیلی خلوت است از کسی که در حال نظافت است می پرسند که ما برای مسابقه آمده ایم پس تماشاچی ها کجا هستند و او پاسخ می‌دهد که این استادیوم تعطیل شده و به چند خیابان آن طرف‌تر منتقل شده است.

وی ادامه داد: این تیم در چنین موقعیتی دو تصمیم می تواند بگیرد یا مسابقه را واگذار کند و برگردد و یا خودش را به محل مسابقه رسانده و به رقابت بپردازند. نظر بنده این است که در حال حاضر و امروز مسابقه واقعی در فضای مجازی در حال برگزاری است و هزینه ای که مصرف که در فضای مجازی مصرف می‌شود تناسبی با بودجه در نظر گرفته شده ندارد.

وی اظهار داشت: امروز در عصری زندگی می کنیم که افراد وابستگی بسیاری به فضای مجازی دارند و مردم ما در فضای مجازی زندگی می‌کنند و این موضوع را باید بپذیریم. تقریبا مقام معظم رهبری نیز در همه سخنرانی‌های ایشان روی این موضوع تأکید دارند. نقش اپلیکیشن ها نیز امروز بسیار مهم تر است و مانند یک سوپرمارکت عمل می کند که شما می دانید در کدام محل چه جنسی قرار داده شده است، اگر این اپلیکیشن درست طراحی شده باشد شما به راحتی از آن استفاده می کنید و باز هم برای استفاده به آن مراجعه می کنید اما اگر این شرایط مهیا نباشد آن را پس میزنید، پس بهتر است که ما امروز برنامه‌ریزی‌های بیشتر و بهتری در فضای مجازی داشته باشیم.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم سیدمحسن میرمحمد صادقی رئیس موسسه فرهنگی هنری اعراف نیز در سخنانی اظهارداشت: ما در مقابله با فضای مجازی با دو فضا روبرو هستیم، یکی بحث کارهایی است که با دقت پایین تولید می شوند و شأن آثار مذهبی را ندارند و دسته دوم آثاری هستند که از غنای بالایی برخوردارند و به معنای واقعی کلمه آثار فاخری محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: این کارها معمولا سیستم توزیع مناسبی برایشان وجود ندارد به خصوص این روزها که هزینه های تولید نیز بالاتر رفته و شبکه توزیع همراهی نمی کند. مؤسسه اعراف از حدود ۲۰ سال پیش چنین چیزی را در دستور کار خود قرار داده است و در ضای مجازی زمینه ای را ایجاد کرده که می توانیم بسیاری از مشکلات گذشته را پشت سر بگذاریم. یجاد فضا برای ارائه کتاب های صوتی و مذهبی بسیار ضروری است و با همکاری تولیدکنندگان این اپلیکیشن آماده شده و آثار مذهبی در این مسیر تولید شده که در شأن پیام هستند و فکری پشت آنها قرار دارد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم که اجرای آن را علی درستکار برعهده داشت، بخش هایی از کتاب «با دخترم فاطمه(س)» برای حاضران قرائت شد و پس از آن نیز گروه تواشیح الغدیر قطعاتی اجرا کردند. همچنین پس از سخنرانی دوایی روانشناس، از اپلیکیشن نوانو رونمایی شد.

«نوانو» جدیدترین تولید مؤسسه فرهنگی هنری اعراف است که به ارائه محصولات صوتی و تصویری با مضامین دینی و فرهنگی در قالب‌های گوناگون می‌پردازد. در این نرم افزار که با هدف فراهم آوردن محتوای مناسب فرهنگی مذهبی برای تمام افراد تولید شده است، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی می‌توانند تمام آثار خود را با کمترین دغدغه منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. همچنین، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند نیازهای خود را در موضوعات مختلف برطرف کنند.

در اپلیکیشن نوانو، آثار فاخر تولید شده دینی و مذهبی توسط فعالان عرصه فرهنگ و هنر گردآوری شده و در قالب‌های آلبوم صوتی، کتاب‌های گویا، نماهنگ مناسبتی، پادکست و … عرضه می‌شود تا حمایتی درخور از تولیدات این حوزه صورت بگیرد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم افزار می‌توان به ایجاد بستر مناسب برای درآمدزایی تولیدکنندگان آثار فرهنگی و مذهبی اشاره کرد.

همچنین بسیاری از هزینه‌های نشر نظیر چاپ کاغذ، تکثیر سی دی و … کاهش یافته و محتوای تولید به صورت فراگیر در دسترس عموم افراد جامعه قرار خواهد گرفت. دانلودبخش‌هایی از محتوای عرضه شده از این اپلیکیشن (https://novano.app) رایگان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم رونمایی می‌توانند یکشنبه ۵ اسفند ساعت ۱۶:۳۰ به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/