تولیدی » روزنامه سراسری کیمیای وطن » سرمقاله » مظفر حاجیان » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 1016063
چهارشنبه - 24 فروردین 1401 - 12:32

امام مهدی (علیه السلام) و دنیای استکبار

امام مهدی (عج) با قیام و انقلاب جهانی کفار و مشرکین و مفسدین فی الارض ریشه کن خواهند کرد و بساط ظلم و ستم را می چینند. چنانچه امام باقر، علیه‌السلام، در این زمینه می‌فرماید:

… و اما شبهه من جده المصطفی، صلی‌الله‌علیه‌وآله، فخروجه بالسیف و قتله اعداء رسوله، صلی‌الله علیه‌وآله، و الجبارین و الطواغیت و انه ینصر بالسیف و الرعب و انه لا ترد له رایه.

امام مهدی (علیه السلام) و دنیای استکبار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امام مهدی (عج) با قیام و انقلاب جهانی کفار و مشرکین و مفسدین فی الارض ریشه کن خواهند کرد و بساط ظلم و ستم را می چینند. چنانچه امام باقر، علیه‌السلام، در این زمینه می‌فرماید:

… و اما شبهه من جده المصطفی، صلی‌الله‌علیه‌وآله، فخروجه بالسیف و قتله اعداء رسوله، صلی‌الله علیه‌وآله، و الجبارین و الطواغیت و انه ینصر بالسیف و الرعب و انه لا ترد له رایه.

مهدی از این جهت‌با جدش محمد مصطفی، صلی‌الله‌علیه‌وآله، شباهت دارد که با شمشیر قیام می‌کند و دشمنان خدا و رسولش و زورگویان و طاغوتیان را به قتل می‌رساند و با شمشیر و ایجاد رعب و وحشت نصرت می‌یابد و یاری می‌شود و هیچ یک از پرچم‌هایش شکست‌خورده بر نخواهد گشت.

 

حضرتشان، روحی‌له‌الفداء، برای ادامه سنت، روش، خط و رسم پیامبر (ص) و علی (ع) بدون هیچگونه اقدام ظالمانه‌ای به گسترش اسلام و برقراری عدل و داد جهانی می‌پردازند و حدیث: یملا الله به الارض قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا.

را تحقق می‌بخشد.

اما چگونه حضرت مهدی با شمشیر و نیزه در مقابل آن همه سلاح‌های جنگی و هواپیماهای بمب‌افکن و موشک‌انداز و نیروهای آتش‌زا و مخرب و وسائل نقلیه زمینی، هوایی، و دریایی که مثل امروز با آن پیچیدگی ها وجود دارد و چه بسا در آینده ساخته شود می‌تواند استقامت کند و جمعیتها و گروههای منحرف و بیراهه‌رو و ضد اسلام را به اسلام و قرآن گرایش دهد و در صورت تمرد و تخلف آنها از پذیرش اسلام به کار آنها خاتمه دهد؟

جواب اینکه، اگر بخواهیم از بعد معجزه و استفاده از نیروی معنوی و یاری الهی وارد شویم، می‌توانیم بگوییم همانطوری که خداوند با یک قطعه چوب (عصا) حضرت موسی و هارون را بدون همکاری بنی‌اسرائیل و یاری آنها بر فرعون و دارودسته و نیروی یک میلیون و ششصد هزار نفری او مسلط و پیروز کرد حضرت نیز پیروز خواهند شد.

امام رضا، علیه‌السلام فرمودند: حضرت مهدی، علیه‌السلام، عصای موسی و انگشتر سلیمان را در دست دارد; و طبعا همانند موسی از عصا و همانند سلیمان از انگشتر استفاده معجزه‌آسا خواهد کرد.

بدین ترتیب برای خداوند خیلی سهل و آسان است که حجتش امام زمان، علیه‌السلام، را بر دنیای کفر و استعمار و زور و قلدری مسلط و پیروز فرماید; آن چنانکه دنیای کفر و ایمان به حیرت درآید و اسلام راستین هر چه سریع‌تر و گسترده‌تر در سراسر جهان به نمایش درآید و بساط ظلم و کفر برچیده شود.

قائم آل محمد (ص) قیامشان را ۳۱۳ یار واقعی و قدرتمند آغاز می کنند و تعداد یارانشان در زمانی کوتاه به دهها هزار نفر می رسد و با همین سربازان هر چند کم از نظر عددی لشکریان مجهز مستکبرین را به زانو در خواهند آورد. آری خداوند در قرآن مجید فرموده است:

کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله.

خاطر نشان فرموده است که چه بسیار گروه اندک که به اذن الهی بر گروه فراوان و رقم چند صد برابر یا چند هزار برابر چیره و پیروز شدند و نمونه‌های متعددش پیروزیهای حیرت‌انگیز پیامبر گرامی اسلام بود با نیروهای کم بر نیروهای چند برابری کفار و مشرکین و بالاخره گسترش هر چه بیشتر اسلام و برچیده شدن بساط شرک و بت‌پرستی از صحنه حجاز و عربستان و بعدا دیگر مناطق و بلاد دور و نزدیک به حجاز.

از اساسی‌ترین و بلکه پرجلوه‌ترین خصوصیت حکومت جهانی، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برچیدن ظلم و فساد از چهره هستی و برقراری و گسترش عدالت است. رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت امام زمان (عج الله تعالی فرجه) (۱۳۹۹/۰۱/۲۱) فرمودند: «مأموریّت بزرگ حضرت بقیّه‌الله (ارواحنا فداه) عبارت است از «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا»؛ مأموریّت بزرگ آن بزرگوار قسط و عدل است. در بسیاری از روایات، در دعاها، در زیارتها به این معنا اشاره شده است.» این عبارت حدیثی یعنی مهدی علیه‌السلام زمین را پر از عدل می‌کند همچنان که از ظلم و ستم پر گشته بود.