استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 753813
یکشنبه - 9 تیر 1398 - 18:49

امام صادق (ع) شبکه عظیم و تأثیرگذار تبلیغات دینی را پایه‌گذاری کردند

یک کارشناس مذهبی و دینی در جمع مردم اسفراین با اشاره به سالروز شهادت امام صادق گفت: امام جعفر صادق (ع) با کوشش علمی و فکری مستمر و هوشمندانه، مبانی دینی و اندیشه‌های ناب اسلام را تعمیق بخشیده و شبکه عظیم و تأثیرگذار تبلیغات دینی را پایه‌گذاری کردند.

امام صادق (ع) شبکه عظیم و تأثیرگذار تبلیغات دینی را پایه‌گذاری کردند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری ظهر امروز در شهرستان اسفراین با تسلیت سالروز شهادت ششمین گوهر خاندان نبوی، بنیان‌گذار مکتب جعفری امام جعفر صادق (ع) به بیان شخصیتی این امام همام پرداخت و اظهار کرد: بنیان فکری امام صادق (ع) تا به امروز راهنمای پیروان حقیقت بوده و نهضت عظیم علمی آن امام همام راهگشایی برای شیعیان بوده است.

وی گفت: امام جعفر صادق (ع) با کوشش علمی و فکری مستمر و هوشمندانه، مبانی دینی و اندیشه‌های ناب اسلام را تعمیق بخشیده و شبکه عظیم و تأثیرگذار تبلیغات دینی را پایه‌گذاری کردند.

این کارشناس مذهبی افزود:  اگر می‌خواهیم حق اهل‌بیت و قرآن را ادا کنیم باید تلاش کنیم تا شاخص‌های لازم را عملیاتی کنیم و در زندگی‌مان آنها را به‌کار ببندیم.

وی در ادامه گفت: انسان‌هایی که در طول تاریخ به خاطر متاع قلیل دنیا با اهل‌بیت (ع) و انبیای الهی به نزاع پرداختند، عقل خود را اسیر هوای نفس و دنیای فانی کرده و از این دنیا هم لذت نبرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای اینکه بتوانیم حق اهل‌بیت و قرآن را ادا کنیم باید ۶ شاخص مهم را زندگی‌مان بکار بگیریم و آنها را سرلوحه قرار دهیم.

این کارشناس دینی و مذهبی باور کردن و به آنان ایمان آوردن، تلاوت کردن قرآن کریم، تدبر و تعقل کردن در قرآن و سخنان اهل‌بیت، عمل کردن به دستورات قرآن و اهل‌بیت، تبلیغ دین و تربیت انسان‌های وارسته و همچنین مقاومت در برابر سختی‌ها و ناملایمات را از شاخص‌های ادا کردن حق قرآن و اهل‌بیت توسط شیعیان بیان کرد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم شهرستان اسفراین در محل مسجد اعظم این شهر برگزار شد، حاضرین به اقامه عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) پرداختند.

انتهای پیام/