استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 572090
شنبه - 24 آذر 1397 - 21:31
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی:

المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در ۶ رشته برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: ۱ میلیارد تومان جدیداً برای المپیاد خانه‌های ورزش روستایی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، توزیع‌شده و به فراخور یک سری شاخص‌ها به هر استان ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود.

المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در ۶ رشته برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، غلام‌رضا جعفری  اظهار کرد: باهدف کاهش معضلات آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهیم و خواستیم در راستای کاهش آسیب‌ها به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر اقدام عملی انجام دهیم و فضایی را طراحی کردیم و جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی در خانه‌های ورزش را برپا کردیم که فضایی شاد برای جوانان ایجاد شد.

وی از برگزاری المپیاد خانه‌های ورزش روستایی به‌طور خاص در ۶ رشته و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این المپیاد از دهم دی‌ماه به فراخور شرایط اقلیمی و برنامه‌ریزی هیات‌های استان‌ها، آغاز خواهد شد و پیک برنامه به‌ویژه در رشته‌های انفرادی در دهه فجر خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بار مسابقات رشته‌های تیمی در ایام نوروز خواهد بود و مسابقات المپیاد حداکثر تا پایان بهار سال ۹۸ نهایی می‌شود تا انتخابی‌های استان‌ها انجام بشود و در فصل تابستان مسابقات قهرمانی کشور در این ۶ رشته برگزار خواهد شد.

جعفری همچنین گفت: این مسابقات در سه رشته تیمی فوتبال (سالنی، چمن مصنوعی و خاکی)، والیبال ۴ نفرِ و طناب‌کشی گروهی است و سه رشته انفرادی هفت‌سنگ مهارتی، چوب کشی و طناب‌کشی انفرادی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات این المپیاد بیان داشت: ۱ میلیارد تومان جدیداً توزیع‌شده و به فراخور یک سری شاخص‌ها بین استان‌ها تقسیم می‌شود و رویکرد به این صورت است که بیشتر این مبلغ صرف تهیه جایزه شود و با برنامه‌های ویژه‌ای که وزارت دارد در دهه فجر به دنبال ایجاد نشاط و شادی در جامعه مخاطبمان به‌صورت ویژه از طریق برنامه‌های ورزش هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اعتبار اختصاص‌یافته به هر استان برای برگزاری این المپیاد را بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر عنوان کرد که بیشتر آن بایستی برای تهیه جایزه هزینه شود.

جعفری با اشاره به خانه‌های ورزش روستایی گفت: قبلاً به هر خانه ورزش ۳ میلیون تومان اختصاص می‌یافت که الآن این میزان ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: روستاهای بالای هزار نفر برای خانه‌های ورزش در اولویت هستند و امسال ۵ میلیارد تومان به بحث توسعه ورزش در روستاها از طریق وزارت وزش کمک شده و قبل از عید سال گذشته نیز ۱۰ میلیارد تومان کمک شد و از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ۱ میلیارد تومان پول دریافت کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی همچنین در پایان گفت: با توجه به عنایات وزارت ورزش ازلحاظ تخصیص اعتبارات ورزش روستایی بیش از منابع حداقلی را در اختیار دارد و بخش عمده‌ای از اعتبارات از طریق ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تأمین می‌شود و در استان‌ها طبق ضوابط بایستی هزینه شود.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳