استانها » البرز
کد خبر : 589838
پنجشنبه - 6 دی 1397 - 22:30
رئیس سازمان برنامه بودجه استان البرز خبر داد

البرز پنجمین استان کشور در بهبود شاخص‌های دانش‌بنیان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: البرز رتبه پنجمی کشور در حوزه بهبود شاخص‌های دانش‌بنیان را از آن خود کرده است.

البرز پنجمین استان کشور در بهبود شاخص‌های دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، زهرا عربشاهی پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز موفق شده است مقام نخست کشور را در حوزه ارائه تسهیلات رونق تولید را از آن خود کند.

وی از کسب رتبه دوم این استان در راستای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: رتبه پنجم کشوری را برای بهبود شاخص‌های دانش‌بنیان با حضور ۱۰۰ شرکت به استان البرز تعلق گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه البرز در سال ۹۶ پنج پروژه تکمیل و ۱۰ پروژه نیمه تکمیل داشته است، گفت: در این میان می‌توان گفت ۲۰ پروژه آماده بهره‌برداری است.

طرح گردشگری اراضی ۳۰ هکتاری سد طالقان

عربشاهی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان سطح استان همچون جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، تجهیزات نوسازی مدارس و دانشگاه علوم پزشکی پروژه‌های مربوط به خود به بخش خصوصی واگذار کردند.

به گفته وی پیگیری شعاع ۱۲۰ کیلومتری و واگذاری ۲ مگاوات برق به شهرک صنعتی شیخ‌آباد در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز یادآور شد: همچنین اجرایی شدن طرح گردشگری اراضی ۳۰ هکتاری سد طالقان از پروژه‌هایی است که در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/و