استانها » البرز
کد خبر : 692103
جمعه - 30 فروردین 1398 - 12:39

البرز شرایط امنی در حوزه دام و طیور دارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان البرز شرایط امنی را در حوزه دام و طیور سپری می‌کند و جای نگرانی در این حوزه نیست.

البرز شرایط امنی در حوزه دام و طیور دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علیرضا رفیعی‌پور در دیدار با استاندار البرز، با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دام و طیور دارد، اظهار داشت: البرز شرایط امنی را در حوزه دام و طیور سپری می‌کند و جای نگرانی در این حوزه نیست.

وی افزود: به دلیل اهمیت، اولین استانی است که امسال برای سرکشی و نظارت بر امور حضور پیدا کردیم و همراهی، تعامل و تسلط استاندار به امور، در این استان جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: سازمان دامپزشکی با ۳۸ هزار نیروی فعال در کشور با ارائه ۴۰۰ خدمت، عهده‌دار تامین بخش قابل توجهی از امنیت غذایی و امنیت اقتصادی کشور است.

رفیعی‌پور به حادثه سیل در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های اخیر مواهب الهی بود و برکات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید، ولی در بخش هایی از کشور هم به‌دلیل وقوع سیل، خساراتی را برای زیرساخت‌های کشور و مردم در پی داشت.

وی افزود: در سیل اخیر حدود ۲۴ هزار رأس دام سبک و سنگین، ۹ میلیون قطعه طیور و هزاران تن‌ ماهی تلف شدند که اگر نظارت و حضور جدی سازمان دامپزشکی نبود، اپیدمی بیماری‌های دامی، کشور را فرا می‌گرفت.

انتهای پیام/ب/۱/ح