استانها » البرز
کد خبر : 656915
پنجشنبه - 9 اسفند 1397 - 20:16
بنابر تدابیر صورت گرفته در حوزه گردشگری

البرز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز گفت: اقدامات لازم برای آمادگی استان البرز در میزبانی از گردشگران تعطیلات نوروزی در حال انجام است.

البرز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به پایان سال جاری و آغاز تعطیلات نوروزی، گفت: طی جلسه‌ای که در استانداری مبنی‌بر ستاد تسهیل گردشگری در تعطیلات نوروز برگزار شد، مقرر شد تا نظارت بر قیمت‌ها با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز افزود: همچنین مصوب شد تا تمامی عملیات‌های عمرانی، اجرایی و غیره در سطح استان تا پایان ایام نوروز تعطیل می‌شوند؛ ۲۰۰ نیروی راهداری، ۱۲۰ دستگاه خودرو، ۱۳ رادارخانه در قالب  پنج کمپ در آزادراه و سه کمپ در محور کرج به چالوس آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

صابری با بیان اینکه کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز فعال می‌شود تصریح کرد: تمامی داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در ایام تعطیلات نوروز آماده خدمت‌رسانی هستند؛ همچنین امنیت مکان های تحویلی بزرگ و کوچک استان البرز تحت پوشش نیروی انتظامی خواهند بود تا مردم با خیال راحت نوروز را بگذرانند.

صابری در بخش دیگری از استقرار یک قاضی تعزیرات حکومتی به صورت ثابت در محور کرج به چالوس برای ارزیابی و نظارت هرچه بیشتر بر کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در ۵۰ نقطه استان البرز آمبولانس‌ها به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌باشند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز طی جلسه یاد شده مقرر شد بازدید و نظارت از مراکز خدماتی توسط معاونت بهداشتی مرکز علوم پزشکی استان البرز در روزهای غیر تعطیل با ۵۰ اکیپ و روزهای تعطیل با ۱۰ اکیپ در ایام نوروز صورت پذیرد.

این مسؤول از ارائه خدمات توسط ۱۵ مسجد و نمازخانه بین راهی همراه با خیمه‌های نماز در محورهای مواصلاتی استان البرز به مسافران نوروزی خبر داد و اضافه کرد: ۶ ستاد پذیرش اسکان در قالب  ۴ مرکز پذیرش اسکان در شهرستان‌ها و ۲ ستاد برای کرج آماده پذیرش مسافران هستند.

صابری یادآور شد: تعداد ۲۱ مدرسه با ۱۶۰ کلاس پذیرای مسافران نوروزی است که از این تعداد ۷۰ کلاس ویژه و ۹۰ کلاس به صورت الف آماده خدمت رسانی به مردم هستند؛ همچنین شهرستان اشتهارد با یک مدرسه، شهرستان ساوجبلاغ با ۲ مدرسه و ۱۵ اتاق ،شهرستان طالقان با  ۴ مدرسه و ۳۰ کلاس ،شهرستان نظرآباد با ۲ مدرسه و  در محور کرج چالوس نیز در شهر آسارا مرکز نسا و شهید عباسپور و شهدای چالوس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌باشند .

این مسؤول در پایان با در نظر گرفتن اهمیت باز بودن نمازخانه ها در مسیر مسافران نوروزی ، تأکیدکرد: هیچ رستورانی حق گذاشتن شرط برای استفاده مسافران از نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی را ندارد.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۲/س/۲