استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 523630
چهارشنبه - 23 آبان 1397 - 12:23

اقتصاد دیجیتالی با توان ایرانی، ثروت‌آفرینی و رونق اقتصادی با ICT

در آیین افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام، کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ و ششمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، بر نقش ICT در ایجاد اشتغال و ثروت‌آفرینی تأکید شد.

اقتصاد دیجیتالی با توان ایرانی، ثروت‌آفرینی و رونق اقتصادی با ICT

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در آیین افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام، کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ و ششمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، بر نقش ICT در ایجاد اشتغال و ثروت‌آفرینی تأکید شد.
علی یارمحمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، نمایشگاه اتوکام را از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های کشور عنوان کرد که این استقبال بی‌نظیر، آن را به یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها بدل کرده است.
وی با اشاره به بلوغ این نمایشگاه برای سرمایه‌گذاری در ICT، از مزایای فراوان این حوزه در رونق اقتصادی کشور سخن راند و افزود: سرمایه‌گذاری در ICT، هزینه کمتر و ارزش افزوده بیشتری نسبت به دیگر صنایع دارد؛ زیرا مواد خام آن، فکر و تکنولوژی است.
یارمحمدیان آثار سرریز این بخش بر دیگر بخش‌های اقتصاد را تحقق رشد و توسعه، اشتغال و کارآفرینی برشمرد که می‌تواند کارایی را افزایش و هزینه تولید را کاهش دهد.
محمد اطرج، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان، با بیان شعار «توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی»، برپایی بیش از دو دهه نمایشگاه اتوکام را نشانه موفقیت آن در کشور دانست.
وی گفت: امسال شاهد حضور استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا هستیم و نمایشگاه می‌تواند نقش مؤثری در توسعه این بخش ایفا کند.
اطرج با اذعان به لزوم کمک‌های دولت در این جنگ اقتصادی اظهار کرد: متأسفانه چون ۸۰درصد بازار متعلق به اقتصاد دولتی است، شرکت‌های نرم‌افزاری ما دچار بحران شده‌اند و عمدتا مخاطبان این نمایشگاه، سازمان‌های دولتی هستند؛ از طرفی بسیاری از سرمایه‌های فکری ما به غارت رفته‌اند.
محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با اشاره به فرایند تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با ۱۴ هزار عضو در ۲۸ استان کشور، در برآوردی از ICT بدون اپراتورها، نقش آن را به اندازه صنعت و معدن، دوبرابر صنعت حمل و نقل و نصف خودرو در اقتصاد کشور بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه در برنامه دوم دولت روحانی سهم IT دو برابر شده است، ICT را ثروت‌آفرین و اشتغال‌زا خواند.
اثنی‌عشری ورود جوانان با ایده‌پردازی به این عرصه را موجب رشد کشور دانست و خاطرنشان کرد: صنعت ICT، از ابزارهایی است که می‌توان برای مبارزه با مفاسد از آن استفاده کرد و درنهایت موجب رفاه و آسایش مردم می‌شود.