استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 866419
یکشنبه - 5 آبان 1398 - 17:13

اقامه عزای نبوی و دسته‌روی در بجنورد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از اقامه عزای نبوی در این شهر خبر داد و گفت: اغلب هیات های مذهبی این شهر راهی مشهد شده‌اند و تعدادی از عزاداری نبوی در بجنورد به‌صورت دسته روی اقامه عزا کردند.

اقامه عزای نبوی و دسته‌روی در بجنورد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،همزمان با ۲۷ ماه صفر مردم عزادار خراسان شمالی در بجنورد و سایر نقاط استان به عزاداری و مراسم دسته روی هیات های عزادار پرداختند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به برگزاری مراسم روزهای پایانی ماه صفر گفت: اکثر هیات های مذهبی خراسان شمالی برای اقامه عزا به مشهد الرضا سفرکرده‌اند و مراسم عزاداری ویژه اهالی خراسان شمالی در مشهد به‌صورت دسته روی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد همچنین به برگزاری مراسم اقامه عزای عزاداران بجنورد در این شهر نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از هیات های مذهبی حاضر در این شهر امروز صبح از محل میدان شهید بجنورد به سوی بقعه و آستان مبارک امامزاده سید عباس بجنورد به‌صورت دسته روی اقامه عزا کردند.

گفتنی است بالغ‌بر ۱۷ هزار نفر به‌صورت پیاده از خراسان شمالی راهی مشهد الرضا شدند و ۷۲ موکب نیز در این استان برای عزاداری نبوی و رضوی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/