تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 229846
پنجشنبه - 26 بهمن 1396 - 09:20

افزونه داخلی حذف خودکار تبلیغات از فردا در مرورگر کروم فعال خواهد شد؛ تبلیغات مزاحم از دید گوگل را بهتر بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، گوگل اعلام کرده است که از فردا با استفاده از یک Ad Blocker داخلی، از نمایش تبلیغات مزاحم و آزار دهنده در مرورگر کروم جلوگیری خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، این سیستم به صورت خودکار در مرورگر کروم فعال خواهد بود. گوگل امروز اعلام کرد که به منظور […]

افزونه داخلی حذف خودکار تبلیغات از فردا در مرورگر کروم فعال خواهد شد؛ تبلیغات مزاحم از دید گوگل را بهتر بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، گوگل اعلام کرده است که از فردا با استفاده از یک Ad Blocker داخلی، از نمایش تبلیغات مزاحم و آزار دهنده در مرورگر کروم جلوگیری خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، این سیستم به صورت خودکار در مرورگر کروم فعال خواهد بود.

گوگل امروز اعلام کرد که به منظور کاهش تعداد تبلیغات آزار دهنده در وب سایت‌ها، قصد دارد مرورگر کروم را به یک Ad Blocker داخلی مجهز کند. این سیستم به صورت خودکار پس از شناسایی گونه‌های خاصی از تبلیغات، از نمایش آن‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین به مدیران سایت‌ها در مورد حذف یا تصحیح آن‌ها اطلاع می‌دهد. گوگل امروز ضمن تایید این موضوع، به صورت صریح به معرفی گونه‌های مختلف از این تبلیغات مزاحم پرداخت.

طبق تصویر منتشر شده از سوی گوگل، از فردا چهار مدل از تبلیغات نمایش داده شده در نسخه سیستم‌های خانگی از مرورگر کروم، به عنوان تبلیغات آزار دهنده شناخته خواهد شد. تبلیغات نمایش داده شده در صفحات pop-up، تبلیغات بزرگ و غیرقابل حذف از صفحات وب، تبلیغات حاوی ویدیو یا صوت که به صورت خودکار پخش می‌شوند و همچنین تبلیغاتی که همراه با یک شمارش معکوس به نمایش در می‌آیند و از نمایش اطلاعات اصلی سایت‌ها جلوگیری می‌کنند؛ گونه‌های مختلف این تبلیغات آزار دهنده در نسخه سیستم‌های خانگی هستند.

این تبلیغات مزاحم همچنین در نسخه گوشی‌های همراه مرورگر کروم به هشت دسته تقسیم بندی می‌شوند. تبلیغات موجود در صفحات pop-up، تبلیغات نمایش داده شده پیش از نمایش اطلاعات اصلی سایت‌ها (همراه با شمارش معکوس یا بدون آن)، تبلیغات حاوی ویدیو یا صوت که به صورت خودکار پخش می‌شوند، تبلیغات بزرگ و غیرقابل حذف، تبلیغات حاوی انیمیشن‌های سریع، تبلیغات بزرگ و فراتر از تمام صفحه و بالاخره تبلیغات متراکمی که بیش از ۳۰ درصد از فضای صفحه را اشغال می‌کنند؛ معرف این هشت نوع تبلیغات آزار دهنده هستند.

آقای Chris Bentzel یکی از مدیران ارشد مرورگر کروم، اعلام کرده است که مدیران نیز با استفاده از این سیستم Ad Blocker می‌توانند نسبت به بهبود وضعیت تبلیغات موجود در سایت‌های خود اقدام کنند. وی همچنین اعلام کرده است که مرورگر کروم پیش از جلوگیری از نمایش این تبلیغات آزار دهنده، سه مرحله مختلف را طی می‌کند. در وهله اول سایت‌های مختلف توسط گوگل ارزیابی می‌شوند؛ سپس تبلیغات آزار دهنده شناسایی شده و به مدیران سایت‌ها گزارش داده می‌‌شود. در این مرحله به مدیران فرصت داده می‌شود نسبت به اصلاح یا حذف این تبلیغات اقدام کنند و تنها در مرحله سوم از نمایش این تبلیغات جلوگیری به عمل خواهد آمد.

گوگل اعلام کرده است که این کمپانی استانداردهایی با عنوان Better Ads را تعریف کرده است که با استفاده از آن‌ها نسبت به ارزیابی تبلیغات موجود در سایت‌ها اقدام می‌کند و سایت‌ها را در سه دسته، قابل قبول، اخطار و ناموفقیت آمیز قرار می‌دهد. مدیران سایت‌ها نیز قادر خواهند بود با استفاده از یک رابط برنامه‌ نویسی (API) به نتایج این ارزیابی‌ها دسترسی پیدا کنند. اگر سایت خاصی در مورد تبلیغات خود اخطارهای فراوانی دریافت کرده باشد و مدیر آن نیز نسبت به این اعلان‌های دریافت شده و یا اصلاح تبلیغات مزاحم نمایش داده شده واکنشی نشان ندهد آن‌گاه کروم پس از گذشت ۳۰ روز به صورت خودکار از نمایش این تبلیغات برای کاربران جلوگیری خواهد کرد.