استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 550578
شنبه - 10 آذر 1397 - 16:18
فرمانده انتظامی استان قم:

افزایش ۸۰ درصدی کشف مواد مخدر در قم/ ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شده است

عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت انجام سرقت در فضای سایبری اظهار کرد: در این فضا شاهد وقوع ۱۱۸ فقره سرقت بودیم و به میزان ۲.۴ میلیارد تومان سرقت شده بود که سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

افزایش ۸۰ درصدی کشف مواد مخدر در قم/ ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شده است

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت انجام سرقت در فضای سایبری اظهار کرد: در این فضا شاهد وقوع ۱۱۸ فقره سرقت بودیم و به میزان ۲.۴ میلیارد تومان سرقت شده بود که سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

وی  با اشاره به اجرای طرح روشنگری در پیشگیری از جرائم گفت: این طرح از نیمه آذرماه امسال اجرایی می‌شود و طبق آن برخی از شهروندان که به جرائم توجیه نیستند، با آن آشنا خواهند شد.

 آقاخانی گفت: این طرح در ۲۰۰ نقطه از شهر قم اجرا و در مساجد، مدارس و محافل مردمی اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در سال آینده نیز ادامه دهیم.

 * ۸۲ درصد پرونده‌ها در مشاوره نیروی انتظامی منجر به صلح شد

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان قم گفت: ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به این مراکز مراجعه کردند که ۸۲ درصد از این پرونده‌ها منجربه صلح و سازش طرفین شد.

 وی با اشاره به تصادفات فوتی درون شهری گفت: شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری از ابتدای سال تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم و تلاش خواهیم کرد این آمار را باز هم کاهش دهیم.

 سردار آقاخانی با اشاره به جرائم در فضای مجازی گفت: هر جرمی در فضای مجازی توسط پلیس فتا استان رصد و کشف می‌شود و با همه وجود با مجرمان برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پلیس فتا در زمینه رصد کشف جرم با قدرت عمل می‌کند و در ماه‌های اخیر ۴۲ پرونده در خصوص چرائم فضای مجازی مورد رسیدگی قرار گرفت و با مجرمان قاطعانه برخورد شد.

 *هیچ کس حق ندارد امنیت اجتماعی شهروندان را خدشه دار کند

وی با اشاره به امنیت اجتماعی گفت: هیچ کس حق ندارد امنیت اجتماعی شهروندان را خدشه دار کند و در برخورد با اراذل و اوباش و نوامیس مردم بسیار جدی بوده و از هیچ چیزی واهمه نداریم.

 *کاهش ۷ درصدی شرارت در قم

سردار آقاخانی گفت: یکی از اقدامات مقابله با شرارت بوده که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان وقوع شرارت در قم ۷ درصد کاهش و دستگیری در این زمینه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 فرمانده انتظامی استان قم به موضوع امنیت اخلاقی اشاره کرد و گفت: ارتقای امنیت اخلاقی درسطح قم از دغدغه‌های مسئولان و مردم است و در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی نیز قرار دارد که با برنامه ریزی و افزایش واحدهای کشت امر به معروف در این زمینه می‌کوشیم.

 *افزایش ۸۰ درصدی کشف مواد مخدر در قم

وی به موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر در قم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش داشته است.

 سردار آقاخانی در خصوص کالای قاچاق گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شده است و استان قم در برخورد با مجرمان قاطع است.