استانها » البرز
کد خبر : 688232
یکشنبه - 25 فروردین 1398 - 16:37

افزایش ۴۸ درصدی اقامت مسافران و گردشگران استان البرز

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز از افزایش ۴۸ درصدی اقامت مسافران و گردشگران استان البرز نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۴۸ درصدی اقامت مسافران و گردشگران استان البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت الاسلام فخرالدین صابری طالقانی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بارندگی های شدید و شرایط بد آب و هوایی که منجر به کاهش مسافران در سطح کشور گفت: استان البرز شاهد افزایش ۴۸ درصدی اقامت مسافران نسبت پس از یک سال گذشته بود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز با اشاره به وجود هشت اقامتگاه بوم گردی در استان البرز ادامه داد: در ایام تعطیلات ۲۸ اقامت در مناطق بوم گردی البرز به ثبت رسیده است.

این مقام مسؤول از استقرار ۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر مسافر استان البرز در چادرهای مسافرتی خبر داد و افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای همراه در امر پذیرش و اسکان مسافران است که در سال جاری پنج هزار و ۲۳۷ نفر در مراکز این اداره اسکان داده شدند.

این مقام مسؤول با اشاره به نقش تأثیرگذاری رسانه در حفظ باغ سیب و مقابله با تغییر کاربری این مجموعه بیان کرد: بنیاد مستضعفان نیز خواستار تغییر کاربری باغ سیب نیست.

وی با بیان اینکه دلیل مخالفت با ثبت ملی شدن باغ سیب مشخص نیست، افزود: تنها ثبت شدن باغ سیب مانع تغییر کاربری می شود؛ ضروری است با همکارهای دیگر سازمان های مرتبط مجموعه باغ سیب را به ثبت ملی برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان میراث فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: تهیه و توزیع اقلام مربوط به معرفی استان البرز که بیش از ۴۵ هزار قلم شمرده می شود از جمله این کارها است.

وی با بیان این مهم که بازدید و نظارت از تمامی محل های اقامتی و واحد های پذیرایی و کنترل رستوران ها به صورت تخصصی و تلفیقی انجام شده است، بیان کرد: بارندگی های ایام نوروز حضور همه جانبه مسؤولان را می طلبید که با مدیریت استانداری شرایط را تحت کنترل در آوردیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۱۴ مورد بازدید از مراکز مسافرتی داشته ایم اظهار کرد: در مجموع هزار ۱۴۵ مورد بازدید داشتیم و بیش از ۲۰ مورد ثبت شکایت در رابطه با مراکز فوق داشتیم، همچنین در ۲۱ اسفند سال ۹۷ گردهمایی مدیران کل استان ها با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد که استان های البرز فارس و گلستان به عنوان استان موفق  سال ۹۷ معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

صابری اشاره کرد: استان البرز با سایر مناطقی که مقاصد گردشگری به شمار می آیند قابل مقایسه نیست؛ البرز پیش از این همراه و زیرمجموعه استان تهران به شمار می آمد و طی سال های اخیر البرز جوان موفق شده تا زمینه و ظرفیت خود را در حوزه گردشگری معرفی کند.

صابری با تأمل بر این مطلب که رسانه ها می توانند کمک حال البرز در حوزه معرفی مناطق و ظرفیت های گردشگری باشند، عنوان کرد: هیچ اعتباری از استان برای تأمین نیاز های میراث فرهنگی البرز دریافت نشده و تمام هزینه ها از محل اعتبارات ملی بوده است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۲