اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1030320
دوشنبه - 9 مرداد 1402 - 18:29
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

افزایش ۱۴ درصدی ویزیت بیماران در نصف جهان/تامین اجتماعی ۵ همت طلب دارد ؛ ۵ همت هم برای بیمه شدگان درنصف جهان هزینه کرده است/تا دو هفته آینده پروانه ساخت بیمارستان شهید کشوری در اصفهان صادرمی شود

در کشور بیش از ۵۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این آمار در استان اصفهان به ۶۸ درصد می رسد، یعنی از هر ۱۰ نفر اصفهانی تقریبا ۷ نفر تحت پوشش درمان تامین اجتماعی قرار دارد.

افزایش ۱۴ درصدی ویزیت بیماران در نصف جهان/تامین اجتماعی ۵ همت طلب دارد ؛ ۵ همت هم برای بیمه شدگان درنصف جهان هزینه کرده است/تا دو هفته آینده پروانه ساخت بیمارستان شهید کشوری در اصفهان صادرمی شود

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با ربیع درباره فعالیت های انجام شده این مدیریت در طول یکسال گذشته برای درمان بیمه شدگان گفت: استان اصفهان به عنوان دومین ارائه دهنده خدمات درمانی تامین اجتماعی در کشور، در بخش سرپایی ۱۰ میلیون خدمت ارائه کرده است .

محمد رجالی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اصفهان از نظر اشغال تخت جزء سه بیمارستان برتر کشوربه شمار میرود افزود: میانگین اشغال تخت در کشور بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است ودر استان اصفهان این رقم به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به شاخص های عملکردی بیمارستانها که در تمامی دنیا یکسان است گفت: با برنامه ریزی، مدیریت و راهبری تیم درمانی این مدیریت علی رقم کمبود نیروی متخصص، موفق به کسب رتبه برتر در هر سه شاخص در بین بیمارستانهای تامین اجتماعی کشور شدیم.

رجالی گفت: بیش از ۱۰ میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان صورت گرفته و ویزیت بیماران در استان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه

تا دو هفته آینده پروانه ساخت بیمارستان شهید کشوری در اصفهان صادرمی شود

وی درباره بیمارستان میلاد تامین اجتماعی در اصفهان توضیح داد: بیمارستان شهید کشوری به عنوان جایگزین بیمارستان دکتر شریعتی است و با پیگیری های انجام شده و پس از جلسات متعدد با شهرداری و شورای شهرامیدواریم تا دو هفته آینده پروانه ساخت این بیمارستان صادر شود تا پس از اعلام به تهران هرچه سریعتر تجهیز کارگاه انجام شود.

رجالی  با اشاره به اینکه اصفهان دارای رتبه دوم استان بین ۳۲ مدیریت درمان تامین اجتماعی از نظرتعداد جراحی بستری است گفت: درسال گذشته تعداد بستری‌ها ۱۸ درصد و جراحی ۲۰ درصد افزایش داشته و در سال گذشته ۱۵ درصد عمل‌های جراحی استان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان،  با بیان اینکه تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی می باشد، افزود: در استان اصفهان ۳۳ مرکز درمانی وجود دارد  که بین ۱۰ تا ۱۶ درصد خدمات درمانی به شهروندان ارائه می دهند و این درحالی است که میانگین کشوری ۱۰ درصد میباشد.

تأمین اجتماعی ۵ هزار میلیارد تومان از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارد

رجالی تصریح کرد: از ۷ سال پیش که هتلینگ بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت با بودجه قابل توجهی بازسازی بیمارستان های شریعتی و غرضی و حضرت فاطمه الزهرا (س) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شد و فقط مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از اسفند ماه باقی مانده که بزودی تسویه خواهد شد افزود: سازمان تامین اجتماعی سه هزار میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز کرده است، کل بدهی ما در کشور سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و این درحالی است که تأمین اجتماعی حدود ۵هزار میلیارد تومان از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارد و لازم است بدهی‌های ما با دانشگاه تهاتر شود.

رجالی گفت: در بخش درمان مستقیم ۳ بیمارستان با مجموع ۸۹۶ تخت مصوب و ۲۸ پلی کلینیک و درمانگاه داریم.همچنین در بخش درمان غیر مستقیم با بیش از ۳۲ میلیون و ۱۴۳ هزار نسخه سرپایی نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته ایم.

بیش از ۵ همت برای درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی درنصف جهان هزینه شده است  

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان اصفهان هزینه شده که رشد ۷۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

رجالی افزود: در بین ۷۷ بیمارستان و مرکز جراحی سازمان تامین اجتماعی بیمارستان های دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان از نظر تعداد بیمار بستری و تعداد اعمال جراحی   رتبه های اول و دوم را کسب کرده اند.

وی گفت در بخش درمان غیر مستقیم در سال ۱۴۰۱بیش از ۳۲ میلیون نسخه سر پایی و صورتحساب بستری انجام شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۸ درصدی داشته است.

زهرا نصیری