اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 912178
یکشنبه - 8 دی 1398 - 11:14

افزایش ۶ ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر اصفهان

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان ۹ ایستگاه فعال پایش کیفی هوا در شهر دارد که بر اساس برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان، تعداد این ایستگاه ها به ۱۵ عدد می‌رسد.

افزایش ۶ ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، ابوالفضل خسروی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر فعال است که  ۱۱ ایستگاه به اداره حفاظت محیط زیست و ۹ ایستگاه به شهرداری و یک ایستگاه به اداره کل هواشناسی تعلق دارد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم مردم اصفهان موضوع آلودگی هوا است و به عنوان مسئولان شهری باید برای کاهش این دغدغه تلاش کنیم تا شهروندان در محیطی سالم زندگی کنند.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ ایستگاه فعال سنجش آلاینده‌ها در سطح شهر نصب شده که هریک از این ایستگاه‌ها چهار گاز آلاینده و همچنین میزان ذرات معلق تا ۲.۵ میکرون را شناسایی می‌کند؛ این گازها شامل منواکسید کربن (CO)، گاز ازن یا O3، دی اکسیدگوگرد (SO2)، دی اکسید نیتروژن(NO2)، دی اکسید کربن(CO2) و ذرات معلق(PM2.5) است.

وی با بیان اینکه ۹ ایستگاه فعال پایش کیفی هوا در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است، گفت: این ایستگاه ها در خیابان کاوه، میدان انقلاب، میدان نقش جهان، خیابان فیض، ورزشگاه کردآباد، ورزشگاه میثاق، خیابان آیت الله صادقی، خیابان رهنان و خیابان میرزاطاهر قرار دارد.

خسروی با بیان اینکه تعداد ایستگاه های پایش کیفی هوا در شهر باید توسعه یابد، گفت: بر اساس  برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان، تعداد این ایستگاه ها به ۱۵ عدد می‌رسد که امیدوارم تجهیزات شش ایستگاه دیگر را در سال‌های آینده خریداری و نصب کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان این است که در شهر برای درمان بیماری آلودگی هوا تشخیص علمی و دقیق داشته باشیم، اینکه گازهای آلاینده به چه میزان در هوای شهر وجود دارد و منشأ آن شناسایی شود تا راهکار مناسب برای درمان آن تدبیر شود.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با افزایش استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای انجام سفرهای درون شهری خود در کاهش آلودگی هوای شهر سهیم باشند.