استانها » البرز
کد خبر : 652351
یکشنبه - 5 اسفند 1397 - 19:45
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز :

افزایش ۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در البرز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: آمار کشف مواد مخدر در سطح استان البرز در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علی عسگری رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان البرز در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان این پلیس برگزار شد، در رابطه با عملکرد ۱۱ ماهه مجموعه فرماندهی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در مجموع ۱۳ تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که از این مقدار بالغ بر ۳ تن و ۹۷۰ کیلوگرم، عملیات مشترک با استان های همجوار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کشفیات سطح استان البرز به مقدار ۱۰ تن و ۵۶ کیلوگرم بوده است، اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری، ۷۷۴ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۹۴۷ کیلوگرم مورفین، پنج تن و ۸۸۳ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۱۳۵ کیلوگرم حشیش و ۳۵ کیلوگرم شیشه کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته بیان کرد: ۶۷۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر، ۱۹ نفر حامل این مواد، دو هزار و ۷۵۰ نفر توزیع کننده خرد و ۱۰ هزار و ۸۶۵ نفر نگهدارنده مواد مخدر در سطح استان دستگیر شدند.

سرهنگ‌ عسگری همچنین عنوان کرد: در این ۱۱ ماه، حدود ۱۲ هزار معتاد متجاهر جمع آوری و ۲۷۰ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده است که در مجموع ۴۵ باند مواد مخدر متلاشی و سه قبضه سلاح نیز از این افراد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در رابطه با اقدامات فرهنگی این مجموعه توضیح داد: طی ۲۶ مرحله، کارشناسان به مدارس هدف که بیش تر این مدارس در مناطق حاشیه ای قرار گرفته اند، اعزام شدند و به یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز آموزش های لازم را ارائه دادند.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه یک هزار و ۵۲۰ نفر از دانش آموزان طی ۳۸ مرحله از نمایشگاه دائمی ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر بازدید کردند، گفت: ۳۲۰ نفر از ادارات و سایر نهادهای استان نیز طی ۱۸ مرحله از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

وی از وجود بخشی تحت عنوان دفتر مشاوره فردی در این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۵۷ نفر در سال جاری به این دفتر مراجعه و خدمات مشاوره ای را دریافت کرده اند؛ انجام مشاوره های گروهی نیز از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری است که در این راستا، بیش از ۷۲۰ نفر از خدمات آموزشی بهره بردند.

سرهنگ‌ عسگری به برپایی ۶ مورد نمایشگاه های موقت در مراسم نماز جمعه، هفته ناجا و … اشاره کرد و گفت: بالغ بر سه هزار نفر نیز از این نمایشگاه ها بازدید کردند همچنین ۱۰۷ مورد نشست های تخصصی با رده های دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در خصوص اجرای طرح نوروزی جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان گفت: با توجه به اینکه تعداد معتادان متجاهر حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان البرز برآورد شده است، ۲۶ کمپ ماده ۱۵ در قالب ماده ۱۶ به همت اداره کل بهزیستی جهت جمع آوری آن ها در نظر گرفته شده است؛ امید است این طرح تا پیش از نوروز به دستور فرماندهی و با هماهنگی های قضایی جهت پاکسازی چهره شهر اجرا شود.

وی در پایان در رابطه با اقدامات صورت گرفته جهت پاکسازی مناطق آلوده همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان کرج سه سر کلانتری را داراست، هر سر کلانتری در هر هفته سه مرحله به امر پاکسازی می پردازد و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز با جدیت در حال پیگیری این موضوع است.

انتهای پیام/ص/۱۱۰۱/پ/۲